MG odhalilo finální verzi MG4 EV

Společnost MG Motor UK potvrdila, že zcela nový MG4 EV bude uveden na trh ve Spojeném království v září jako první z řady modelů MG, které budou využívat pokročilou architekturu Modular Scalable Platform (MSP) společnosti SAIC Motor.

MG4 EV, který byl představen ve formě s levostranným řízením pro kontinentální evropské trhy, je nyní také představen v konfiguraci s pravostranným řízením pro britský trh.

Nejdůležitější věcí, kterou byste měli vědět o MG4 EV, je to, že v Evropě debutuje s architekturou MSP mateřské společnosti SAIC Motor. U elektrického kompaktního hatchbacku bude platforma uvedena na trh s pohonem zadních kol a rozložením hmotnosti 50:50 pro „vylepšený zážitek z jízdy“.

„Model MG4 EV je klíčovou součástí další fáze růstu společnosti MG. Naše nová architektura MSP nám umožní nabízet více možností pro rychle se rozvíjející trh s elektrickými vozy ve Spojeném království, přičemž všechny možnosti posilují naši reputaci vynikajícího designu a vedoucího postavení na trhu technologie a vynikající poměr cena/výkon,” říká David Allison, vedoucí produktu a plánování ve společnosti MG Motor UK

Platforma integruje zvláště plochou baterii s výškou pouhých 4,3 palce, o které MG tvrdí, že je nejplošší baterií vyvinutou společností SAIC Motor a nejtenčí ve své třídě. Takzvaná baterie One Pack s horizontálně uspořádanými články má ve své třídě náskok z hlediska vnitřního prostoru, hmotnosti a bezpečnosti.

MG4 EV bude zpočátku k dispozici s kapacitou baterie 51 kWh a 64 kWh umožňující dojezd 350 kilometrů a 450 kilometrů v cyklu WLTP. Menší baterie pohání elektromotor o výkonu 125 kW (168 k), zatímco větší sada dodává energii motoru o výkonu 150 kW (201 k) – oba pohánějí zadní kola.

Výkonnější model sprintuje z 0 na 100 km/h za méně než 8 sekund, přičemž maximální rychlost je omezena na 160 km/h. MG říká, že plánuje další varianty MG4 EV, včetně dvoumotorového pohonu všech kol.

Architektura MSP umožňuje vozidlům přijímat aktualizace Over-The-Air (OTA) po celou dobu jejich životního cyklu a umožňuje integraci s budoucími technologiemi včetně systémů pro výměnu baterií.