Mít vlastní tým je atraktivnější, než být jen dodavatelem, tvrdí Marquardt

Formule E nyní musí hledat nového výrobce baterií. Spekulovalo se o BMW, to však nakonec do tendru ani nevstoupí.

Do roku 2018 se o dodávku baterií starala britská společnost Williams Advenced Engineering, kterou posléze vystřídal McLaren Applied Technologies. Tomu však kontrakt vyprší už za dva roky.

Formule E tedy hledá další vhodné kandidáty, kteří by pohonné jednotky mohli dodávat. Jedním z aspirantů byla mnichovská automobilka BMW. Jenže ta se údajně nechystá do tendru ani vstoupit a podle informací portálu The Race je stejně nepravděpodobné také to, že by baterie pro formuli E vyrábělo Porsche.

Baterie pro vozy 3. generace budou mnohem lehčí

V sezoně 2022/23 vyjedou na trať zcela nové monoposty třetí generace, které mají být mnohem rychlejší, čemuž dopomůže také snížení hmotnosti baterií, které by měly být lehčí až o 100 kg.

Kromě tendru na dodavatele baterií je rovněž vypsán tendr na nového výrobce šasi a dodavatele pneumatik.

Potvrzeno: V 9. sezoně se vrátí zastávky v boxech s rychlonabíjením

Už v prosinci Mezinárodní automobilová federace FIA vypsala výše zmiňovaná výběrová řízení na baterie. V požadavcích pro žadatele stojí, že musí “zvýšit současnou technologii baterií do automobilů zlepšením hustoty energie, životního cyklu, energické kapacity a trvanlivosti.” Rovněž byl určen maximální čas nabíjení na 45 minut, přičemž musí také disponovat rychlonabíjením. Plánuje se totiž, že se vrátí zastávky v boxech, které by trvaly okolo 30 sekund, během nichž by se akumulátor dobil.

“Chceme být masovými výrobci baterií? Ne,” uvedl šéf BMW Motorsport Jens Marquardt pro The Race. Přesto však mají středisko pro vývoj baterií, které se snaží být vždy v čele. Marquardt je rovněž přesvědčený, že BMW těží na tom, že má ve formuli E svůj vlastní tým. “Upřímně si myslím, že tato platforma z našeho hlediska funguje dobře tak, jak je, a práce se současným týmem nám asi poskytuje více pozornosti, než kdybychom byli dodavateli komponentů, protože koneckonců to záleží na vás.”

Podle Marquardta je jejich angažovanost ukazatelem toho, jak emotivní je elektromobilita, a také pro synergii mezi závodním programem a produkcí komponent pro auta. Také věří, že pokud se jim podaří jejich plány realizovat a aplikovat do vozů Gen3, tak ukáží svoji lehkou výhodu ohledně účinnosti a využití energie.

Ani Porsche se do role dodavatele baterií nehrne

Zatímco Marquard myšlenku masové produkce kategoricky vyvrátil, tak u Porsche k podobnému prohlášení nedošlo. Nicméně je také vysoce nepravděpodobné, že by se této pozice značka ze Stuttgartu ujala, přestože v roce 2016 projevila zájem o dodávku baterií pro Gen2. To však bylo ještě před tím, než se rozhodli do šampionátu vstoupit jakožto tovární stáj.

Zájemci mají čas na předložení svých návrhů do 14. dubna, výsledky výběrového řízení pak plánuje FIA odhalit v polovině června.