Mitsubishi Motors se zavázalo investovat více než 10 miliard dolarů do výroby elektrifikovaných vozidel a baterií do roku 2030.
Japonská automobilka plánuje rozšířit svou řadu baterií na trhy, jako je Severní Amerika a Evropa, a bude se při tom spoléhat na pomoc aliančních partnerů Nissan a Renault.
Generální ředitel Mitsubishi Motors Takao Kato představil nový střednědobý plán společnosti, který se výrazně zaměřuje na elektrifikaci. Automobilka do roku 2030 investuje 10,26 až 13,19 miliard dolarů do výzkumu a vývoje a zařízení pro elektrifikaci.
To částečně zajistí finanční prostředky na uvedení devíti nových elektrifikovaných modelů, včetně čtyř BEV, během příštích pěti let. Mezi plně elektrické modely, které Kato představil, byl pick-up, dvouřadé SUV a dva modely pocházející od aliančních partnerů Nissan a Renault. Posledně jmenované budou pravděpodobně přeznačené modely.
Mitsubishi neuvedlo další podrobnosti o těchto dvou EV, ale jedno z nich se zdá být kei car, soudě podle typického tvaru karoserie, který lze odlišit pod černým krytem na teaserové fotografii všech připravovaných modelů.
Pokud jde o elektrický pickup, bude cílit na trhy, jako je jihovýchodní Asie, Oceánie, Latinská Amerika, Střední východ a Afrika, kde je populární Triton/L200 poháněný spalovacím motorem. Kato však nevyloučil možnost, že Mitsubishi přiveze do USA plně elektrické nákladní vozidlo.
Z celkových plánovaných investic Mitsubishi vyčlení 1,54 miliardy dolarů na zajištění 15 gigawatthodin ročního zásobování bateriemi v roce 2030, kdy chce, aby elektrifikovaná vozidla tvořila polovinu jejího globálního prodejního mixu. Společnost očekává, že celá její sestava bude elektrifikována v roce 2035.
Plán globální expanze Mitsubishi se zaměřuje na tradiční trhy společnosti v jihovýchodní Asii a regionu Oceánie, včetně Austrálie. Společnost předpovídá, že celkový objem vzroste do roku 2030 o 42 procent v těchto regionech, které označuje za „hybné síly růstu“.
Na vyspělých trzích, mezi které patří Severní Amerika, Evropa, Japonsko a Čína, Mitsubishi očekává, že bude průkopníkem pokročilých technologií, jako je elektrifikace, a prozkoumá nové digitální služby, jako je online prodej. Očekává, že prodeje v těchto regionech do roku 2030 vzrostou o 20 procent.
Mitsubishi v současnosti nabízí v USA pouze jeden elektrifikovaný model, loni představený Outlander PHEV 2023. Elektrifikace své severoamerické řady představuje pro Mitsubishi výzvu, protože v regionu již nemá výrobní závod.
Bez místní továrny a baterií z domácích zdrojů se automobilka nemůže kvalifikovat pro daňové úlevy podle zákona o snižování inflace, který minulý rok schválil Kongres. K vyřešení tohoto problému Kato řekl, že Mitsubishi bude pravděpodobně potřebovat pomoc Nissanu.