Monako ePrix: Informace k závodu

Po dvou letech odmlky se formule E objeví znovu v Monaku. Již několikrát se jednalo o možnosti, že by se i elektrickým monopostům otevřela trať v plném rozsahu tak, jak ji známe například z F1. Jenže. Od nápadu se ustoupilo, a tak i letos uvidíme závody na zkrácené verzi okruhu

Tato konfigurace vynechává některé atraktivní pasáže jako je výjezd ke kasinu, ikonickou vlásenku kolem Grand Hotelu, následný tunel a z části šikanu Nouvelle.

Jezdci po startu najíždějí do zatáčky Sainte-Devote, odkud oproti formuli 1 míří k tunelu paralelně s vodou a v protisměru. Zlom nastává v šikaně Nouvelle, kde piloti otáčejí svůj směr a kolo již dokončují ve standardní konfiguraci pro F1. Čekají na ně tedy zatáčky Tabac, La Rascasse, dvojitá zatáčka Anthonyho Noghese nebo třeba pasáž okolo plaveckého bazénu.

Monako ePrix v letošním vydání bude historicky třetím podnikem konaným na půdě království. V obou předešlých případech se z vítězství radoval Švýcar Sébastien Buemi. Ten letos čeká na výraznější úspěch. Pokud by se mu na zdejší trati podařilo zkompletovat hattrick, byla by dodržena rovnost – co závod, to jiný vítěz.

Důležité informace

Název závodu: Monako ePrix
Závodní okruh: Monaco Formula E Circuit
Délka okruhu: 1765 m
Počet zatáček12

Časový harmonogram

První trénink – 7:25 – 8:25
Druhý trénink – 9:55 – 10:40
Kvalifikace – 11:45 – 13:00 (stanice Eurosport 1)
Závod 
– 16:00 – 17:15 (stanice Eurosport 2)

Pohled jezdce

„Monako je skvělé a především ikonické místo pro každého závodníka. Všichni se těšíme na tuhle událost. Ve srovnání s jinými okruhy seriálu formule E je trať v Monaku mnohem hladší, ale je stále dost jednoduché tady rozbít auto, protože je to tu dost úzké. Daleko větší roli tu hrají kvalifikační jízdy,“ nechal se slyšet Sam Bird, pilot DS Virgin Racing.

Počasí

v

Napsat komentář