Moser: Závody s vozy se spalovacími motory zcela nezmizí

Bývalý pilot formule 1 a současný šéf DTM Gerhard Berger nedávno zkritizoval formuli E. Podle něj šampionát postrádá emoce. S tímto tvrzením nesouhlasí Audi, rovněž vyvrací spekulace o konci v mistrovství cestovních vozů.

Rakušan zcela jednoznačně není zastáncem formule E. Tvrdí, že “to nemá se závody nic společného, je to pomalé a technologie je pochybná, jestliže čistý sport umožňuje dieselový generátor.”

Šéfa pro komunikaci Audi Stefana Mosera toto tvrzení poměrně dost rozčarovalo. Pro portál Motorsport.com řekl: “Ve formuli E mluvíme o jiných tématech než v DTM. Mluvíme o udržitelnosti, elektromobilitě, a to je v současné době pro naší značku důležité. U Audi zcela měníme naše myšlení. Produkujeme stále více elektrických aut.”

“Pokud teď sledujete závody formule E, tak máme více předjíždění než v ostatních závodních sériích, což závisí na formátu kvalifikace,” připomíná Moser, jenž naráží na netypický formát, kde jsou jezdci rozděleni do čtyř kvalifikačních skupin po šesti jezdcích podle umístění v šampionátu. “Protože ne pokaždé stojí nejrychlejší jezdec šampionátu na čele startovního roštu.”

Podle Mosera rovněž záleží na umístění okruhu, protože “jezdí na místa, kde jsou lidé. Pokud vezmete v potaz Nürburgring, tak je to skvělé místo pro závod, nicméně tam lidé musejí jet 20 km.”

“Když vidíte diváky (na závodech formule E), tak nepřicházejí v bundách Ferrari a čepicích Mercedesu. Chodí na formuli E, protože je to městská událost.”

Audi vyvrací spekulace o konci v DTM

Berger rovněž prohlásil, že upřednostňování programu v seriálu elektrických monopostů před angažmá v DTM by značce mohlo uškodit. Zatímco Moser je naprosto opačného názoru: “DTM je v Evropě nejlepší platformou pro cestovní vozy, to bez debat. Když jsme začínali závodit, tak se stále pořádaly dostihy, a ty stále existují.”

Moser věří, že nedojde k úplnému zániku závodů s auty poháněnými spalovacím motorem.