Na legendární Indianapolis míří autonomní formule

Bez ohledu na to, který tým se umístí na prvním místě během nadcházející Indy Autonomous Challenge (IAC), skutečným vítězem bude architektura pohánějící automobily. Autonomní závodní akce, která se koná tento týden, staví proti sobě devět týmů reprezentujících 21 univerzit v závodech o ceně v hodnotě 1 milionu dolarů

„Pokud je nám známo, všechna vozidla v IAC používají ROS 2 a Autoware jako základ své autonomie,“ říká Katherine Scott, vývojářská advokátka společnosti Open Robotics, která dohlíží na robotický operační systém (ROS), open source architektura pro vývoj robotiky.

Autoware je první open-source software typu vše v jednom pro samořiditelná auta. Pořadatelem společností Energy Systems Network a Indianapolis Motor Speedway je primárním cílem IAC rozvíjet technologie, které mohou urychlit komercializaci plně autonomních vozidel a nasazení pokročilých systémů asistence pro řidiče (ADAS). Podobně jako vývoj závodů často vede k inovacím přizpůsobeným na ulici, vysoké rychlosti a neuvěřitelné problémy s ovládáním závodů jsou ideálním důkazem autonomní mobility.

Neopomenutelným hrdinou akce je však architektura, která v relativně krátké době umožnila týmům univerzitních studentů vyvinout možnosti autonomního řízení výkonných závodních vozů.

„To, z čeho jsme v IAC opravdu nadšeni, více než jen z autonomie vysokorychlostních vozidel, je vyhlídka na to, aby se celá generace inženýrů učila a používala ROS. Pokročilá technologie se neděje ve vzduchoprázdnu; studenti potřebují společný jazyk a sadu nástrojů, aby mohli efektivně spolupracovat. Když se to udělá správně, open-source technologie jsou skvělé a pokroky v letošní soutěži se pravděpodobně dostanou do dalších soutěží.”

Vůz použitý pro tuto událost je AV-21 vyráběný společností Dallara, který byl dodatečně vybaven hardwarem a ovládacími prvky, aby umožnil automatizaci. Od roku 2001 je Dallara jediným dodavatelem řady Indy Lights. Výkonnostní závodní vozy jsou vybaveny vlastními snímacími balíčky.