Naivní Peugeot? Opustí WRX elektrické nejistotě navzdory

WRX

Peugeot na konci letošní sezóny opustí vrcholnou scénu rallycrossu WRX a své zdroje soustředí do nejistoty v podobě elektrické obdoby šampionátu eWRX. Ten kvůli nedostatečnému zájmu automobilek nabírá zpoždění. Jeho prozatímní start je naplánován na rok 2021.


Francouzský výrobce přitom plně do rallycrossového šampionátu nastoupil až letos. A to se zcela novým vozem Peugeot 208 WRX Supercar. Nicméně s výhledem pouze do konce této sezóny, která se skončí koncem listopadu v Jižní Africe.

Poté se má útočištěm Peugeotu stát elektrická obdoba šampionátu eWRX. Jenomže to se jeví jako poněkud nejistá investice. Série měla odstartovat na počátku 2020, avšak už teď nabírá minimálně roční zpoždění kvůli nedostatečnému zájmu automobilek.

Peugeot si však tvrdohlavě stojí za svým. Strategii elektrifikace sportovních vozů chce dostát za každou cenu. A děj se při tom klidně vůle boží. Závazek zní přitom následovně – uvést řadu nových vozů s elektrickým pohonem. CEO Peugeotu Jean-Philippe Imparato prostřednictvím zprávy na twitteru vzkázal:

„Peugeot se soustředí na vývoj nových elektrických vozidel, a proto se rozhodl stáhnout z mistrovství WRX na konci sezóny 2018, jehož vývoj směrem k elektrifikaci je nejistý, “řekl Imparato ve svém tweetu. „Nejistota budoucnosti šampionátu eWRX není kompatibilní s kalendářem naší ofenzívy v elektrifikaci. Ta se začíná už nyní. To je skutečný důvod, proč opouštíme WRX.“

Doposud do série elektrického rallycrossu podaly přihlášky pouze automobilky Peugeot a Volkswagen. Velký zájem pak projevil i americký Ford. Další termín uzávěrky přihlášek je 29. března 2019. Pokud se ani tehdy nepodaří FIA shromáždit alespoň čtyři výrobce, dojde přinejmenším k dalšímu odsunu.

Nejhezčí auto z dílny Peugeotu? Retro koncept Coupé 504 na něho aspiruje

Foto: WRX