Vedení společnosti hydron vyslechlo zprávu od flotil, které projevily zájem o vodíkové palivové články a vysoce autonomní vozidla. To je důvod, proč vznikající společnost plánuje spojit obě nabídky ve snaze navrhnout, vyrobit a prodat novou řadu nákladních vozidel pro severoamerický trh.
„Hydron se skutečně zrodil z některých zkušeností, s nimiž jsme se setkali v TuSimple,“ říká rodák z Toronta a vedoucí operací v USA Jason Wallace.
Zakladatel Hydronu a kanadský podnikatel Mo Chen spoluzaložil TuSimple, zatímco Wallace vedl marketingové úsilí autonomního nákladního podniku.)
Potenciální zákazníci znovu a znovu zdůrazňovali potřebu továrně vyráběných designů spíše než zařízení pro modernizaci, vysvětluje Wallace a naznačuje, že možnosti dodatečného vybavení ponechávají flotily spravovat to, co by se dalo popsat jako řada vědeckých experimentů
„Uvědomili jsme si, že jedna z příležitostí byla na straně hardwaru.”
Nyní byly vyrobeny dva prototypy třídy 8, oba denní kabiny, a po 1-1/2 roce výzkumu a vývoje procházejí traťovými testy.
Vodík se ukazuje jako „průkopník“ oproti bateriovým elektrickým konstrukcím, pokud jde o dodávání energie potřebné pro dálkovou kamionovou dopravu. Ale denní kabiny jsou stále považovány za vhodné, protože Hydron počítá s tím, že autonomní nákladní vozy úrovně 4 budou moci během několika let jezdit bez řidičů. To eliminuje potřebu spánku.
„Je to pravděpodobně mnohem blíž, než si lidé myslí,“ říká o základní technologii a předpisech úrovně 4. Regionálně, ve státě Texas, jsou velmi otevření autonomii.”
První úsilí se pravděpodobně zaměří na „Texasský trojúhelník“ spojující Dallas, Houston a San Antonio, než se obrátí na další hlavní obchodní koridory napříč USA.
Časová osa výroby Hydronu je stejně agresivní a stanovuje cíle na výrobu nákladních vozidel v dosud zavedeném výrobním závodě již ve třetím čtvrtletí roku 2024.
„Mluvili jsme s řadou komerčních vozových parků a také společností s autonomním řízením,“ dodává. Další oznámení jsou přislíbena později v tomto roce.
Wallace neidentifikuje konkrétní výrobní partnery, ale zdůrazňuje, že existuje mnoho „dobře vybavených“ výrobců Tier 1, kteří hledají příležitosti k zahrnutí komponent.
Když mluví o budoucích nákladních automobilech, nemluví ani o kabinách a hnacím ústrojí. Místo toho se Wallace zmiňuje o problémech, jako je počet kamer nebo lidarových a radarových senzorů, které by mohli potřebovat, kde by měly být senzory umístěny a potřeby výpočetního výkonu.
„Jsme také nadšeni z možnosti na budoucí cestovní mapě podívat se na kapalný vodík. Je to energeticky hustší. Případné doby doplňování paliva by byly také rychlejší.”
Zatímco Hydron plánuje povzbudit zákazníky k používání zeleného vodíku – vyrobeného prostřednictvím obnovitelné energie – bude zde prostor i pro šedý vodík vyrobený ze zemního plynu. „Nechceme nic nakazovat a říkat našim zákazníkům, kde získávat vodík,“ říká.