Nico Rosberg byl šokován Mercedesem EQXX, řídit ho nesměl

Koncept Mercedes-Benz EQXX je oknem do budoucnosti elektrických vozidel značky, která se zdá být velmi slibná, soudě podle toho, co tento vysoce aerodynamický elektromobil dosud dokázal.

V polovině dubna EQXX prokázal svou zdatnost tím, že při jízdě z německého Sindelfingenu do francouzského Cassis urazil ohromujících 1 008 kilometrů na plné nabití baterie.

Elektrický sedan jel běžnou silniční rychlostí a vzdálenost urazil za 11 hodin a 32 minut při průměrné rychlosti 87,4 km/h. Trasa zahrnovala prodlouženou jízdu rychlým pruhem rychlostí až 140 km/h na německé dálnici a poblíž rychlostního limitu jinde.

Pozoruhodné je, že EQXX dosáhl během cesty průměrně 8,7 kWh/100 km, což dokazuje jeho výjimečnou účinnost. Aby zjistil, jak to bylo možné, musel bývalý šampion formule 1 Nico Rosberg strávit nějaký čas s koncepčním vozidlem, které automobilka nazývá „nejefektivnějším Mercedes-Benz, jaký byl kdy vyroben“.

Rosbergovo video začíná prezentací designu EQXX, přičemž bývalá hvězda F1, která se stala Influencerem YouTube, odvádí skvělou práci při vysvětlování aerodynamických vlastností vozu. Aerodynamika je samozřejmě klíčová pro efektivitu EQXX, přičemž vozidlo se může pochlubit koeficientem odporu vzduchu pouze 0,17. To je výrazné zlepšení oproti Mercedesu-Benz EQS, který je v současnosti nejaerodynamickejším sériovým vozem na světě s Cd 0,20.

Nico pak hovoří o řešeních pro úsporu hmotnosti přijatých na EQXX, z nichž hlavní je ultra hustá baterie s využitelnou kapacitou téměř 100 kWh. Toto kompaktní balení váží pouhých 495 kg. Aby Mercedes-Benz udržel váhu na uzdě, zašel dokonce tak daleko, že na EQXX nanesl jednu vrstvu laku.

Když už mluvíme o pozornosti k detailu, interiér experimentálního elektrického vozidla je celý o udržitelných materiálech, přičemž automobilka používá neobvyklé přísady, jako jsou houby vypěstované v laboratoři, bambusové vlákno, umělá kůže vyrobená z kaktusových vláken a tak dále.

Po dokončení prezentace se Rosberg chtěl posadit za volant EQXX, ale čekalo ho překvapení: Mercedes-Benz mu to nedovolil.