Nio ES8 odhaleno jako přímý soupeř Volvu EX90

Vedle crossoveru EC7, který je podobný kupé, což je ušlechtilejší bratr elektrického crossoveru EL7, Nio také odhalil to, co říká, že je zcela novou verzí svého vlajkového modelu ES8, který nazývá ES8 NT2. Označení NT pochází z platformy, na které je založen, a která se nazývá NT2.0, v podstatě silně přepracovaná verze původní platformy, na které bylo vozidlo postaveno.

Platforma NT2.0 se také používá k podpoře ET5, ET7, ES7 a EL7; ES8 byl starší než všechny tyto modely, ale nyní s touto generální opravou byl aktualizován.

I když Nio říká, že vozidlo je zcela nové, jedná se spíše o důkladné osvěžení s novým pohonným ústrojím sdíleným s ostatními modely (včetně EC7, který byl odhalen spolu). Jeho dvoumotorové nastavení nabízí výkon 644 koní (480 kW) a 850 Nm točivého momentu, což je dostačující pro zrychlení na 100 km/h za 4,1 sekundy a maximální rychlost 200 km/h.

Toto šestimístné SUV je vybaveno standardním dvoukomorovým vzduchovým odpružením a má také adaptivní tlumiče, které zajišťují co nejhladší jízdu na velkých 22palcových kolech, největších dostupných (menší 20 a 21palcová kola mohou být také nabízené). A i když může vypadat velký a hranatý, výrobce říká, že je docela aerodynamický, s velmi nízkým koeficientem odporu vzduchu 0,25.

Pokud jde o velikost, ES8 je docela velký, měří 5,1 metru na délku, 1,99 metru na šířku a je 1,75 metru vysoký. Díky tomu je přibližně stejně velký jako další třířadý elektrický crossover, který byl nedávno odhalen, Volvo EX90. Rozvor Nia je však o něco delší, a to 3,07 metru na délku.

Uvnitř má 12,8palcovou obrazovku infotainmentu a také to, co Nio nazývá první palubní asistent AI. Nio říká, že revidovaný ES8 bude také schopen provádět plně autonomní výměnu baterií, což znamená, že má také hardware k tomu, aby se sám dopravil do výměnné stanice, pokud ji řidič přidá jako cíl, a poté pokračuje v cestě podle plánu, to vše bez zásahu.


Automobilka tvrdí, že chce tuto funkci zpřístupnit někdy v roce 2023, ale stejně jako u všech oznámení, která říkají, že určité vozidlo bude schopno jezdit zcela autonomně na veřejných komunikacích, berte to s rezervou.

Stejně jako všechna ostatní vozidla postavená na této platformě je ES8 NT k dispozici buď s 75 kWh baterií, nebo volitelným 100 kWh sadou. Základní verze bude v Číně stát přibližně 75 500 USD, zatímco vozidla vybavená 100 kWh baterií budou mít výchozí cenu kolem 84 000 USD. Nio také plánuje nabídnout 150 kWh baterii, ale ta zatím není k dispozici.