NIO oficiálně otevřelo svou první výměnnou stanici baterií ve Švédsku na podporu své expanze v Evropě.
Stanice je instalována ve Varbergu, podél dálnice E6 mezi Göteborgem a Malmö, hlavně za účelem cestování na dlouhé vzdálenosti.
Pokud je infrastruktura pro výměnu baterií připravena, cestování na dlouhé vzdálenosti je v zásadě stejně rychlé jako jízda v autech se spalovacím motorem.
První dvě stanice v Norsku byly instalovány v lednu a srpnu roku 2022, zatímco v Německu byla první otevřena v září 2022.
Nejnovější stanice jsou lokálně vyráběny v Evropě ve zcela novém závodě NIO Power Europe v Maďarsku. Kromě toho NIO investuje také do infrastruktury rychlého nabíjení AC a DC.
V Číně má NIO více než 1 200 stanic pro výměnu baterií, přičemž plán je mít do konce letošního roku více než 1 300.
Do konce roku 2025 by NIO chtělo nainstalovat přes 4000 takových stanic, z toho asi 1000 mimo Čínu.
V Evropě hodlá NIO nabízet tři plně elektrické modely (kromě ES8 představeného dříve v Norsku): sedan ET7, SUV EL7 (v Číně také známý jako ES7) a sedan ET5.
Všechny modely elektromobilů NIO jsou kompatibilní s výměnnými stanicemi baterií, protože společnost používá standardizovanou sadu baterií (externě) se dvěma úrovněmi kapacity (třetí se připravuje).
Podle čínského výrobce má druhá generace Power Swap Station 2.0 (představená v dubnu 2021) celkem 14 bateriových slotů – 13 bateriových sad (oproti 5 ve verzi 1.0) a prázdný slot pro vyzvednutí vybitého akumulátoru. baterie (nebo baterie staré/předchozí generace při upgradu). Je schopen dokončit až 312 výměn baterie za den (24 hodin), což by znamenalo 4,6 minuty nebo téměř 277 sekund na výměnu (včetně automatického parkování.
Prvními počátečními trhy pro NIO v Evropě jsou letos Norsko, Německo, Nizozemsko, Dánsko a Švédsko a v roce 2023 Velká Británie, Švýcarsko, Rakousko, Belgie a Lucembursko.
Tato expanze by měla znatelně zvýšit prodeje NIO, ale společnost má také další nápady, jak rozšířit své podnikání, včetně nových mainstreamových modelů/značek.