NIO vstupuje na čtyři nové trhy

Čínský EV startup NIO oznámil detaily evropské expanze svých produktů a služeb na zahajovací akci v Berlíně.

Po svém evropském debutu v Norsku v loňském roce NIO letos expanduje do Německa, Nizozemska, Dánska a Švédska a v roce 2023 do Velké Británie, Švýcarska, Rakouska, Belgie a Lucemburska.

Na těchto trzích bude výrobce elektromobilů prodávat tři modely založené na platformě NT2: vlajkový sedan ET7, sedan střední třídy ET5 a středně velké SUV EL5. Pokud jste zmatení z toho druhého, je to vozidlo, které čínští zákazníci znají jako ES7, které NIO muselo přejmenovat, aby urovnalo spor o ochranné známky s Audi.

NIO ET7 je nyní k dispozici na objednání na čtyřech trzích, přičemž dodávky začnou 16. října; Předobjednávky na ET5 a EL7 jsou otevřeny již nyní, přičemž dodávky mají začít v lednu a březnu 2023.

Zajímavé je, že NIO říká, že její elektromobily budou v Evropě k dispozici s předplatitelskými modely, které podporují používání elektromobilů. I když to v tiskové zprávě není příliš jasné, generální ředitel NIO William Li řekl agentuře Reuters, že společnost bude svá auta pronajímat pouze při uvedení na trh, a to buď na dobu určitou, nebo prostřednictvím flexibilnějšího modelu předplatného.

„Nebudeme prodávat auta. Flexibilita je nová prémie,” řekl Li v rozhovoru v novém showroomu společnosti NIO House v centru Berlína.

První NIO House v hlavním městě Německa bude letos následovat osm podobných showroomů v Evropě – v Hamburku, Frankfurtu, Düsseldorfu, Amsterdamu, Rotterdamu, Kodani, Stockholmu a Göteborgu.

Podmínky předplatného NIO začínají od pouhého jednoho měsíce do 60 měsíců, přičemž měsíční poplatek zahrnuje pojištění, údržbu, zimní pneumatiky, náhradní auto a výměnu baterie a navíc flexibilitu při upgradu služeb baterií.

Když už mluvíme o výměně baterií, čínská společnost plánuje letos v Evropě postavit 20 Power Swap Stations (PSS), přičemž se očekává, že počet dosáhne 120 v roce 2023. V současné době je v provozu jedna PSS v Německu, která se nachází v Zusmarshausenu, mezi Mnichovem a Stuttgart. Další stanice v Berlíně se blíží dokončení. Do roku 2025 chce NIO vybudovat 1 000 stanic pro výměnu baterií mimo Čínu, z nichž většina bude v Evropě.

Je zřejmé, že zákazníci budou moci nabíjet svá auta také konvenčním způsobem, protože NIO má přístup k 380 000 nabíjecím místům v Evropě, která jsou dostupná pomocí NIO NFC karet. Aby pomohla zákazníkům najít nejvhodnější stanici, společnost představila evropskou verzi nabíjecí mapy NIO.

Společnost také vytvořila síť autorizovaných servisních středisek ve všech hlavních městských oblastech Norska, Německa, Nizozemska, Dánska a Švédska. Uživatelé mohou přistupovat k datům vozu a rezervovat si servisní schůzky prostřednictvím funkce „One Click for Service“ prostřednictvím aplikace NIO.