Tým Nissan se v Římě znovu přepočítal. Vykalkuloval totiž, že závod potrvá o kolo déle. Jeho závodníci tedy přijali konzervativní strategii spořící energii na závěr, který ale nepřišel.
Podobnou minelu, jakou udělal při výpočtu energie při únorové ePrix v Mexiku, už Nissan opakovat nechtěl. Tehdy jeho oběma vozům došla energie v posledním kole. Fatální chyba jej stála umístění na stupních vítězů. Podobně jako Pascala Wehrleina a tým Mahindra, který dokonce v nájezdu na cílovou rovinku přišel o vítězství.
Tehdy závod charakterizovala dlouhá fáze pod červenými vlajkami. Podobný scénář nastal po havárii José Maríi Lópeze i v Římě. Svým vozem týmu Geox Dragon zablokoval průjezd šikanou v zatáčkách 17 a 18.
I v tomto případě došlo na pozastavení odpočtu času vyměřující délku závodu. Ten nakonec čítal 29 kol. Významnou měrou se na tom podepsal vítěz závodu Mitch Evans, který v závěru výrazně zpomalil, aby se vyhnul absolvování extra kola navíc. Na které by s velkou pravděpodobností neměl dost energie. Podobně jako většina startovního pole.
ČTĚTE TAKÉ:
- Vedení formule E přemýšlí, jak přinutit piloty šetřit energií
- VIDEO: Game of Romes. Sestřih nejdůležitějších momentů
- Šťastlivec Vandoorne. V Římě dojel s poškozeným vozem
„Ke konci závodu jsme byli konzervativní, protože jsme pořítali s jedním kolem navíc. Lídr závodu byl totiž někde mezi (mezi tím, udělat o kolo méně či více – pozn. redakce),“ vysoukal ze sebe po závodě trochu smutný Sébastien Buemi.
„Se svou strategií jsme kroužili o kolo více, zatímco oni od začátku věděli, že udělají o jedno méně. To, že nemusíme na to jedno extra kolo, jsme si v podstatě uvědomili až tři kola před cílem. Poslední dva okruhy jsme tedy měli spoustu energie.“
Švýcar zároveň dotazujícím se novinářům pověděl, že za mylnou domněnku může chyba z Mexika. Bez této strategie se podle svých slov Buemi cítil na boj o úplné čelo závodu.
Týmovou strategii bude určovat pozice lídra závodu, míní Švýcar Buemi