Nissan vstoupí do nové sezony se starým motorem

Japonská automobilka vsadí na začátku ročníku 2020/21 na ozkoušenou pohonnou jednotku. Novou nasadí až v Evropě.

Nissan, který v uplynulé sezoně obsadil celkovou druhou příčku, se rozhodl využívat nadále starou specifikaci agregátu. Především proto, aby ušetřili značný balík peněz, ale také aby měli více času na vývoj a testování nového motoru.

Dobrou kvalitu Nissanu IM02 stvrdil v závěrečné eprix v Berlíně Oliver Rowland, který získal své první vítězství ve formuli E, zatímco jeho týmový kolega Sebastian Buemi poprvé ve své kariéře netriumfoval ani jednou. Přesto nasbíral celkem 51 bodů, což dopomohlo týmu k titulu vice mistra.

“V záři jsme vyjeli znovu na trať testovat, abychom pokročili a dále vyvíjeli,” uvedl výkonný ředitel Nissan e.dams Fracois Sicard pro portál The Race. V zářivých testech se posadil do vozu Rowland. Tento měsíc čeká tým další várka testů, během kterých za volant usedne naopak Buemi. “Další testování máme v říjnu. Evoluci naší pohonné jednotky jsme se rozhodli představit v prvním evropském závodě. Takže ji nepředstavíme na začátku sezony.”

Odsunutí nové pohonné jednotky obhajuje Sicard tím, že chtějí “využít zkušenosti  z konce minulé sezony.”

“Víme, kde jsme silní a kde slabí. Budeme se snažit získat více času pro dašlí vylepšení motoru a možná představit nějaká nová vylepšení. Takže využijeme tuto možnost pro další vylepšení. Netuším, jestli odhalíme všechno. Účelem tohoto testování je to vyzkoušet a zjistit, jestli je můžeme použít pro novou homologaci.”

Pro nadcházející sezonu v lepší výchozí pozici

Nissan je pro sedmou sezonu v mnohem lepší výchozí pozici, protože na rozdíl od úvodu loňského ročníku tentokrát nebudou muset začínat od píky. Tehdy doplatili na to, že museli kompletně předělat svoji pohonnou jednotku, protože soupeři nebyli spokojeni s jejich inovativním řešením “dvojitého motoru”.

V Nissanu si oddechli. Motor stihli připravit včas

“Svým způsobem jsme neměli na začátku sezony dostatek zkušeností. Museli jsme se učit. Odvedli jsme však skvělou práci. Za prvé tím myslím, že jsme byli připraveni za tak krátkou dobu a za druhé, že jsme se během sezony dokázali zvednout,” pochvaluje si Tommaso Volbe, globální ředitel Nissan Motorsport.

Pauza kvůli opatřením proti šíření nemoci COVID-19 hrála Nissanu do karet

Nissan vytěžil především na více jak tříměsíční přestávce, kterou způsobila přísná opatření, jež zavedly jednotlivé státy, aby zamezily šíření koronaviru.

“Přerušení šampionátu nám poskytlo možnost zaměřit se na nějaké oblasti. Myslím si, že závody v Berlíně ukázaly, kde Nissan e.dams ve skutečnosti je. To je naše skutečná pozice,” uzavřel Tommaso.

Podle informací portálu The Race budou stejně jako Nissan postupovat i úřadující mistři z DS Techeetah.