Nová generace oblíbené Alfy Romeo Giulia bude elektrická

Alfa Romeo je nyní součástí Stellantisu, takže má platformy a zázemí, aby prosadila kompletní elektrifikaci své řady, k čemuž podle nové zprávy dojde za pouhých pět let. Italská automobilka plánuje i nadále nabízet model s názvem Giulia, elegantní elektrický sedan, který bude mít zřejmě také slušný dojezd.

AutoExpress se na Giulii konkrétně zeptal generálního ředitele Alfy Romeo Jeana-Philippa Imparata a ten potvrdil, že Alfa Romeo bude mít budoucnost pro Giulii a udělá svou práci i pro SUV. Auto je podle jeho názoru naprosto nádherné, takže tento typ auta má budoucnost, ale bude to budoucnost, která bude elektrifikovaná. To znamená pravděpodobně 100% plné BEV pro Alfu Romeo.

Současná Giulia debutovala v roce 2016, byla aktualizována v roce 2020 a jakmile bude vyřazena, s největší pravděpodobností bude mít přestávku, dokud nedorazí EV. Ve výrobě by mohl zůstat až do roku 2027, ale zdá se nepravděpodobné, že by zůstal v rozsahu, který dlouho počítá s tím, že to nevypadá, že by Alfa Romeo mohla nebo chtěla uvést na trh nějaké elektrifikované varianty.

„Rád bych měl tento slogan „světlo je správné“ pro Alfu Romeo. I když mám za sebou jednu tunu baterie, chci zprostředkovat myšlenku lehkosti, i když jsem elektrizovaný. Je to základ Alfy Romeo a na základě toho budujeme tuto novou řadu. Ale to nestačí – pracujeme na atmosféře, kterou budete cítit, když budete v roce 2025 řídit Alfu Romeo.”

Elektrická Giulia bude mít zjevně velmi působivý dojezd, a to díky bateriovým sadám, které se budou údajně pohybovat ve velikosti od 101 kWh do 118 kWh, což nabídne dojezd minimálně 800 km. Mít 800voltovou architekturu je také možnost a pravděpodobně nutnost vzhledem k tomu, že generální ředitel Alfy Romeo řekl, že rychlé nabíjení bude trvat pouhých 20 minut.

To vše také znamená, že nedávno odhalený crossover Tonale, první elektrifikovaný vůz v historii Alfy, bude k dispozici přesně pět let a v roce 2027 uvolní místo pro elektromobil.

Předchozí zprávy naznačovaly, že vlajkovou lodí pro Alfu Romeo bude větší SUV, nikoli Giulia, i když obě budou jistě postaveny na stejné architektuře Stellantis STLA Large; náhrada EV od Tonale bude pravděpodobně používat STLA Medium.