Nová generace Porsche Boxter bude čistě elektrická

Zapálení řidiči všude lamentují nad blížícím se zánikem spalovacího motoru, hádající se, že elektromotory se ke sportovnímu autu nehodí. Nicméně nyní, když Porsche potvrdilo, že skutečně pracuje na plně elektrickém 718, možná obrátí.

Porsche na výroční konferenci oznámilo, že příští generace 718 (dříve známé jako Cayman a Boxster) se bude prodávat pouze s elektrickým pohonem. Automobilka také oznámila, že nový elektrický sportovní vůz bude debutovat v roce 2025, stejně jako skutečnost, že příští 911 bude hybrid bez plug-in.

Rozhodnutí vyrobit 718 plně elektrický může být trochu překvapivé ze strany automobilky, která prohlásila, že chce vyvíjet syntetická paliva, aby pokračovala v prodeji sportovních vozů ICE i poté, co většina vozidel spalujících plyn bude vyřazena. Nicméně 911 bude spíše halo vozidlo, které také nese břemeno tradice mnohem více než 718, takže je zde více prostoru pro hraní si s formulí posledně jmenovaného.

A vzhledem k tomu, jak pozoruhodně dobrou práci Porsche odvedlo s Taycanem, který se stále ovládá jako sportovní vůz, i když je to stále těžký tříboxový elektromobil, který musí být také dobrým praktickým návrhem. Porsche bude u 718 moci klást ještě větší důraz na zábavu a poutavý pohyb, což je třeba vzít na vědomí, že součástí balení nebude chraplavý výfuk a řazení.

Když už jsme u řazení rychlostních stupňů, Toyota si nechala patentovat konstrukci pro integraci manuální převodovky (se spojkou) do budoucího sportovního elektromobilu. Je to všechno trochu vymyšlené, alespoň takový dojem zbývá po prohlédnutí patentových nákresů, ale fakt, že Toyota se snaží o tom vůbec uvažovat, natož si to patentovat, je důkazem toho, že pro některé řidiče je to důležité, důležité dost na to, aby to Toyota dokázala.

Kromě toho má Porsche Taycan převodovku, i když pouze dvourychlostní jednotku pouze pro zadní nápravu, ale ukazuje to, že automobilka není z těch, kdo by se drželi balíčku a vzdali se převodů.