Novinka pro 6. sezonu: Bod pro nejrychlejšího jezdce v kvalifikační skupině

V pátek se na schůzce Světové rady motorsportu nejednalo jen o podobě kalendáře formule E pro nacházející sezonu, nýbrž také o pravidlech.

Aktivační mód s 10 kW navíc

Od nových regulí si vedení šampionátu slibuje ještě atraktivnější závody. Změny zasáhnou mimo jiné útočný mód. Momentálně získávají jezdci po projetí útočnou zónou 25 kilowattů navíc, zatímco v příští sezoně budou mít k dispozici o dalších deset kilowattů více. To tedy znamená, že po aktivování útočného módu budou mít k dispozici celkem 235 kW, které mohou využít k předjíždění či bránění se před soupeři.

Nově nebudou jezdci moci tento mód aktivovat během fáze safety caru nebo full course yellow.

Čím déle se pojede za safety carem nebo pod žlutými vlajkami, tím méně kilowatt

Kromě toho, že už nebudou moci získat výhodu díky aktivování útočného módu, ještě budou “potrestání” tím, že za každou minutu odjetou za zpomalovacím vozem nebo pod žlutými vlajkami jim bude odebrána jedna kilowatthodina ze zbývajícího množství energie, přičemž aktuální baterie má celkem 52 kWh.

Jestliže bude závod přerušen červenými vlajkami, pak bude čas zastavený. Doposud musel ředitel závodů pokaždé po restartu přičítat ztracený čas během červených vlajek.

Odměna za nejlepší čas v kvalifikačních skupinách

Doposud byli závodnici odměňováni třemi extrabody za zisk pole position a jeden bod obdrželi za zajetí nejrychlejšího kola závodu, ovšem za podmínky, že je daný pilot v nejlepší desítce. Nyní budou mít šanci připsat si na své konto další bod, a to po zaznamenání nejrychlejšího času v kvalifikačních skupinách. To znamená, že onen bod dostanou hned čtyři jezdci.

Pokud se někomu poštěstí, tak bude moci z ePrix odjet se slušnou dávkou 30 bodů.

Zákaz dvojitého motorgenerátoru potvrzen

Nissan přišel letos s unikátním řešením motorgenerátoru (MGU), proti kterému soupeři pochopitelně zbrojili. FIA si tedy na problematiku posvítila. Její verdikt zní, že od příští sezony může mít motor místo dvou samostatných jednotek MGU jen jeden z “rotujících elektromechanických výkonnostních měničů”.

Nissan musí předělat motor pro 6. sezonu

Vozy druhé generace zůstanou až do 8. sezony

Dále Světová rada motorsportu rozhodla, že nasazení vozů Gen3 odsunou až na sezonu 2022/23, a to zejména kvůli příchodu nových konstruktérů – Porsche a Mercedesu – a také kvůli úsporám.

Přesto se monoposty druhé generace dočkají na konci roku 2020 faceliftu a vylepšení výkonnosti baterie.