Nový elektromobil připomíná Smart. Pochází ale z 3D tisku a jeho výroba zabere 3 dny

Pouhých 72 hodin zabere výroba elektromobilu, jehož většina součástí pochází z 3D tisku. Nepřekvapí ani původ vozu – Čína. Už v roce 2019 může být doručen i českým zájemcům, a to za příznivou cenu, která lehce přesahuje hranici 200 tisíc korun.


Před lety utopie, dnes holá realita. Auto z tiskárny boří hranice konvenčního automobilového průmyslu – výroba je levná, netrvá dlouho a nepotřebuje příliš mnoho prostoru. S novinkou na trh přichází společnost Polymaker z nejlidnatějšího města Číny. Ta se zabývá oblastí 3D tisku, přičemž pro výrobu automobilů získala spojence, společnost X Electrical Vehicle Limited (XEV).

Výrobci elektromobilu s názvem LSEV se chlubí mírou rozsahu využití této nové technologie při produkci, která má být masová. Však už v roce 2019 chce Polymaker svými auty zásobit takové trhy, jako je Asie nebo Evropa. Napomoci rozmachu může i neustále se utahující opasky nad emisními limity při vjezdech do center velkých měst. Zaujme ale především nízká cena, která je pro počátek nastavena na 10 tisíc dolarů. Tedy něco málo přes 200 tisíc na naši měnu.

Automobil svým designem v mnoha aspektech připomíná již proslulý Smart, a možná i to byl záměr. Svými rozměry mu může směle konkurovat, nicméně v ostatních hodnotících kritériích zřejmě bude ztrácet. Za hranici 70 km/h své uživatele ručička tachometru nepustí a k zastávce je bude nutit každých 150 kilometrů. To je totiž papírová vzdálenost, kterou je na jedno nabití vůz schopen překonat.

Ovšem jak již bylo uvedeno na začátku tohoto příspěvku, nesporná výhoda tkví v jednoduchosti výroby. Však celý automobil se skládá z pouhých 57 dílů. Oproti konkurenci úspora činí klidně 2 tisíce komponent. Dalo by se tedy říci, že s jednoduchým elektromotorem půjde o vůz, na kterém se nemá takzvaně co „vysypat.“ Navíc stavba celého elektromobilu zabere pouhé tři pracovní dny, a to i s tiskem.

Jediné, co nelze vyhotovit v tisku, jsou prosklené části vozu, podvozek a sedačky. Zbylé části auta se již skládají z materiálů jako je nylon, pryžový termoplastický polyuretan (TPU) nebo polymery kyseliny polymléčné. Tedy z těch, které se používájí při výrobě komponent formou 3D tisku.

Čtěte také: TESLU A SPACE X UŽ NA FACEBOOKU NENAJDETE. ELON MUSK ÚČTY SVÝCH FIREM SMAZAL

Ford už se připravuje na formuli E, bude již osmou automobilkou