Nyck de Vries bude po svém vítězství v Berlíně za odměnu jezdit s Williamsem F1

De Vries odstartoval ze třetího místa a bojoval, aby si prorazil cestu vnitřkem přes druhého Robina Frijnse, ale když polesiter Mortara nechal dveře v první zatáčce mírně pootevřené, de Vries využil příležitosti jít do vedení.

Oportunismus se vyplatil de Vriesovi, který nastartoval jako první a umožnil mu diktovat tempo obráceného závodu kolem letiště Tempelhof, přičemž prokázal dobré schopnosti energetického managementu.

Po těžkém úvodním závodě, kde se de Vries trápil ve srovnání se Stoffelem Vandoornem a dokázal dojet pouze na 10. místo, byl Nizozemec potěšen, že dostal příležitost nastolit zotavení.

„Jo, trochu mě to zaskočilo. Měl jsem dobrý začátek, o něco lepší než Robin. A očividně to nebylo moc daleko od Eda. Tahle příležitost mě překvapila, ale využil jsem ji,” řekl de Vries.

„Myslím si, že naše tempo bylo dnes velmi silné, ale rozhodně nám pomohlo, že jsme měli velení a odjeli svůj vlastní závod.

Myslím, že to je obrovský rozdíl. Dnes jsme nemuseli opravdu bojovat, odjeli jsme čistý závod, udrželi jsme pneumatiky a energii pod kontrolou. A můžete vidět výsledky. Takže jsem velmi, velmi šťastný s comebackem

Takže to mi poskytlo příležitost do toho jít, a to jsme zvládli dobře. Od té chvíle jsme tak trochu kontrolovali závod.”

De Vries vysvětlil, že sobotní problémy byly z velké části důsledkem poškozených brzd na jeho voze, kde se teploty v brzdových kotoučích na jedné straně vozu drasticky lišily od druhé.

Tento problém byl ještě vytvořen chybným kouskem gumy pneumatiky, který utrhl část brzd, což zajistilo, že de Vries nemohl v úvodním berlínském závodě vytěžit maximum z tempa svého Mercedesu.

„Museli jsme vyměnit brzdy. Mezi dvěma brzdovými kotouči vpředu byla značná delta,” vysvětlil.

„Měli jsme také smůlu, protože kus gumy narazil do uzávěru brzdy – byla tam brzda, která už byla slabá, a to byla ta strana, na které se uzávěr tak trochu zhroutil.

Delta byla obrovská. A víte, když je všechno tak těsné a neustále to na jedné straně vyvolává blokování kol, stačí ztratit jednu a půl desetiny za kolo, a pak už to nedoženete.

To byla smůla. Ale zase, dnes se vše vrátilo dohromady a měli jsme skvělý výsledek, takže jsem velmi potěšen – upřímně je to trochu úleva!”

Pilot bude za odměnu testovat pro Williams týmu formule 1 v pátek před GP Španělska namísto Alexe Albona.