Od roku 2022 bude pneumatiky dodávat Hankook

Formule E bude od roku 2022 odebírat pneumatiky od společnosti Hankook, což pořádně zavaří týmům, protože nové obutí bude vyžadovat jinou optimalizaci dynamiky.

Od založení šampionátu v roce 2014 dodává pneumatiky Michelin. Značná změna přijde v roce 2022, kdy na scénu vstoupí Hankook, který vyhrál tříletý tender.

Podle technického konzultanta formule E portálu The Race Peter McCool se změna projeví zejména na managementu dynamiky. Přechod k jihokorejským pneumatikářům má spíše politické a komerční důvody. Svou roli v této změně hraje především fakt, že se šampionát elektrických monopostů ukáže v ulicích Soulu.

Zájem o vstup do formule E přichází i ze strany tamních automobilek Hyundai/KIA, které chtějí rozšířit své závodní programy.

ePrix Soulu: Jezdci se budou prohánět skrz olympijský stadion

“Z technické perspektivy by to nemělo pro tým představovat výhodu či nevýhodu, co se týká přizpůsobení se jiným pneumatikám, ale zapříčiní to kolektivní přehodnocení.

Některé současné týmy měly úzké vztahy s Michelinem z ostatních motoristických kategorií už před formulí E. To jim poskytlo nepatrnou politickou výhodu a pravděpodobně lepší porozumění pneumatikám Michelin. Tohle bude nyní zresetováno a všechny týmy budou začínat ze stejné pozice.”

McCool dále zdůrazňuje, že Hankook nebude hledat technické hranice  pro chování pneumatik, jelikož všechny týmy budou odebírat stejné obutí a Hankook tak bude schopen dodávat bezpečné a použitelné pneumatiky.

“Hankook nemá tolik zkušeností se závoděním na špičkové úrovni jako Michelin,” připomíná McCool, jehož slova cituje portál The Race. “Ale to by neměl být problém. Pracovali v DTM s mnohem těžším a silnějším autem než ve formuli E. Také závodili ve F3, kde je výkon výkon vozu blíže vozu formule E. Takže jsou vlastně velmi dobře vybaveni na tento program.”

Podle McCoola na pneumatikách od nového dodavatele vytěží, protože “týmům vždy dělalo problémy získat přesná data, které mohou přesně využít v jejich simulačním software.”

McCool si však nemyslí, že nové pneumatiky budou týmům dělat extrémní problémy. “Tvar a velikost bude podobná současným michelinkám. Rozdíl v konstrukci a používaných směsích by neměl být drastický. Očekávám, že týmy nové pneumatiky Hankook bez problémů rychle vyhodnotí a pochopí. Tým, který dokáže zanalyzovat a pochopit chování a degradaci pneumatik, bude schopen lépe optimalizovat výkon jak v kvalifikaci tak závodě.”