Ohlédnutí za 6. sezonou: Dominantní Techeetah si jel svoji vlastní ligu

Před čtrnácti dny skončila sezona, jež ovlivnila nemoc COVID-19. Právě kvůli ní měli jezdci a týmy více jak tříměsíční přestávku, po které na všechny čekala obrovská výzva v podobě šesti závodů v devíti dnech. Tento sixpack se konal na bývalém letišti Tempelhof. Ale aby to nebylo pro závodníky tak jednoduché, vedení šampionátu si připravilo pro jednotlivé double headery tři různé specifikace trati. Avšak ani tento fakt nezastavil Techeetah, který uplynulému ročníku dominoval…

Na Techeetah s Da Costou zkrátka nikdo nestačil

Čínská stáj společně s Jean-Ericem Vergnem vstupovala do sezony s cílem obhájit titul z páté sezony. Ačkoliv měli poměrně slabý start do sezony, když v úvodním závodě sezony v Rijádu nebodovali, tak ve třetím podniku sezony se zlatočerný vůz už objevil na pódiu.

Stálice týmu Vergne pro šestý ročník dostal nového týmového kolegu v podobě Antónia-Félixe da Costy, který už u BMW dokazoval své kvality a v Techeetahu je jen potvrdil. Hned od začátku bylo jasné, že mezi touto dvojicí to bude velmi vyrovnané. Přestože Portugalec byl v týmu nováčkem, tak se proti dvojnásobnému šampionovi dokázal okamžitě prosazovat.

Francouze porážel jak v kvalifikacích, tak i závodech. Da Costa se probojoval do super pole osmkrát, z čehož třikrát získal pole position, zatímco Vergne si připsal pouze tři účasti v roztřelu o pole position, přičemž si vyjel dvakrát start z první pozice.

Ohlasy po ePrix Berlína (1/6): Da Costa s “Grand Slamem”, první body pro Rasta

Da Costa se stal prvním závodníkem v historii formule E, jenž získal tři pole position v řadě, ty posléze proměnil ve vítězství. Kromě toho se mu v prvním berlínském závodě povedl husarský kousek, když dosáhl na tzv. Grand Slam, tedy plný počet bodů, který lze za závodní den dostat (připsal si plných 30 bodů – 25 bodů za vítězství, bod za nejrychlejší kolo ve skupině a závodě a tři body za pole position.

Vergne byl na da Costu letos zkrátka krátký. Zatímco da Costa slavil titul se 158 body na kontě, tak Vergne se musel spokojit s konečným třetím místem a 72 bodovou ztrátou na novopečeného šampiona. Ovšem na druhou příčku, kterou obsadil Vandoorne, mu chyběl pouhý bod!

Nissan nejlepší ze zbytku pole

Nissan musel před začátkem sezony vyřešit zásadní problém. Za relativně krátký čas museli předělat svůj agregát, neboť jejich unikátní řešení dvojitého motoru bylo v rozporu s pravidly.

V Nissanu si oddechli. Motor stihli připravit včas

Přestože podávali průměrné výkony, tak klíčem k úspěchu byla především konzistentnost, která jim ve finále vynesla titul vícemistra. Sébastien Buemi si tentokrát sice nepřipsal ani jedno vítězství, ale čtyřikrát stál na stupních vítězů. Jediné pole postion získal Oliver Rowland v předposlední eprix v Berlíně, kterou posléze proměnil ve vítězství.

Ale co se týká porovnání obou jezdců, tak z tohoto souboje vyšel jako vítěz Švýcar, byť to bylo velmi těsné. V konečném pořadí skončili na čtvrtém, resp. pátém místě. Dvojici dělil pouhý bod.

Čtvrtý Virgin nezklamal ani nepřekvapil

Britská stáj s neobměněným duem navázala na předchozí ročník stabilními výkony, které však příliš nevynikaly. V první polovině sezony byl vpředu Sam Bird, který opanoval úvodní podnik v Ad Diriyahu a v prvním berlínském závodě dojel do cíle jako třetí, v té druhé byl naopak tahounem Robin Frijns, jenž získal dvě druhá místa.

Ovšem nutno podotknout, že Virgin je v čele jedné nelichotivé statistiky – a to v tabulce s nejvíce nedokončenými závody. Celkem v šesti případech jeden z fialových vozů neodjel kompletní délku závodu, přičemž v nedělní saúdskoarabské eprix měli “double DNF”.

Jaguar víceméně jenom s jedním jezdcem, Blomqvist na první dobrou v super pole

Barvy Jaguaru letos po boku Mitche Evanse reprezentoval nováček James Calado. Na základě jeho výkonů z jiných závodních sérií se předpokládalo, že by mohl být Evansovi dobrým týmovým kolegou. Avšak nakonec byl daleko za očekáváním. Zatímco “Kiwi” bodoval prakticky ve všech závodech, tak Calado dojel v nejlepší desítce pouze dvakrát. Jeho maximem bylo sedmé místo. Že má vůz rychlost dokazoval Evans pravidelně v kvalifikacích, ve kterých Calada porazil na plné čáře 7:0, přičemž se třikrát dostal do super pole a jednou startoval z pole position.

Překvapením posledních dvou závodů byl náhradník za Calada Tom Blomqvist. Přestože neměl s vozem absolutně žádné zkušenosti, tak se na první dobrou probojoval do super pole. Nicméně v závodě se propadl za bodované pozice.