Berlín je již nedílnou součástí kalendáře formule E. Je tak jedním městem, ve kterém se závodí bez přestávky od premiérové sezony 2014/15, přičemž vyjma druhé sezony – kdy se vozy elektrické série proháněly v okolí Alexanderplatzu – se všechny ePrix konaly právě na bývalém letišti Tempelhof.
Ovšem i tamní trať prošla několika úpravami. Zatímco v debutové sezoně okruh se 17 zatáčkami vedl částečně pod přístřeškem rolovací plochy, tak ve třetí sezoně byla přidaná “šnečí” první zatáčka a pasáž vedoucí tunelem, jenž tvořil Emotion Club. O rok později došlo k drobné změně šesté zatáčky a letos, ačkoliv charakteristika trati jako taková zůstala beze změny, zmizel tunel mezi zatáčkami 3 a 4.
ČTĚTE TAKÉ: V Soulu se poprvé pojede v květnu 2020
Trať by měla být pro nacházející ročník opět upravena. Nicméně ještě není jasné, kde přesně ke změnám dojde.
Pilot Jaguaru Mitch Evans se současnou podobou okruhu není spokojený: “Trať je celkem dobrá. Myslím ale, že můžeme s velkým prostorem (který rolovací plocha nabízí) navrhnout lepší trať. Podle mě je momentálně trochu nemastná-neslaná.”
“První sektor není špatný, ale druhý a třetí sektor by měli změnit. Jsou tam dlouhé rovinky a pak jedna úzká vlásenka. Podle mě by to mohli udělat trochu zábavnější.”
Novozélanďan navrhuje například přidání šikany nebo ostré zatáčky. Nebo zkrátka něco, díky čemuž by měli závodníci více možností k předjíždění.