Opel představuje první plně elektrický pohár v rally: ADAC Opel eRally Cup

Elektroauta zažívají v poslední době obrovký boom, který zasáhl i motorsport. V roce 2014 přišla na scénu formule E, ve které závodí monposty poháněné elektrickým motorem. Letos si odbyla premiéru elektrická ‘sestřička’ královské kubatury silničních motocyklů, MotoGP,  MotoE.

Nyní německý autoklub ADAC společně s automobilkou Opel představují první pohár v rally, v níž budou piloti poměřovat své síly v autech na baterku. Vůz bude vycházet ze sériové Corsy-e. Závodní vůz spatří světlo světa v září v rámci mezinárodního autosalonu (IAA) ve Frankfurtu nad Mohanem.

Na start by se mělo postavit 15 elektromobilů, v jejichž útrobách bude pracovat motor o výkonu 100kW (136 PS). Debutový podnik by se měl konat příští rok v létě.

“Corsa-e je elektrické auto pro každého – zcela vhodný pro každodenní využítí a absolutně cenově dostupný,” řekl šéf Opelu Michael Lohscheller, jenž zároveň zdůrazňuje, že tyto dva aspekty jsou důležité i v motorsportu. “Kromě toho je nová Corsa rychlá a mimořádně dynamická. Nyní jsme na základě sériového vozu vyvinuli elektrické rally auto – jako první automobilka na světě.”

Značkový pohár by měl být odrazovým můstkem pro mladé jezdce, podobně jako Electric Racing Academy (ERA), která bude juniorskou sérií formule E.

“Díky ADAC Opel e-Rally poprvé dostáváme elektrické pohony do populárních sérií a především je to pro podporu juniorů,” uvedl sportovní šéf ADAC Hermann Tomczyk, jehož slova cituje německý portál e-formel.de. “Inovativní koncept a spolupráce se skupinou PSA nám otevírá nové možnosti, a to především s ohedem na podporu mladých talentů. Jsem si jistý, že ADAC Opel e-Rally Cup bude varovným signálem pro motorsport daleko za hranicemi Německa.”

Kromě již jmenovaných závodních seriálů má Jaguar svůj vlastní šampionát – Jaguar I-Pace eTrophy. V zimě odstartuje China Electric Touring Car Challenge a Andros Trophy a příští rok E-TCR. Na rok 2021 je naplánovaný start Extreme E.