Peugeot odhalil podrobnosti hnacího ústrojí pro Le Mans

Společnosti PEUGEOT Sport a TOTAL, které jsou partnery již 25 let, zveřejnily hlavní technické vlastnosti hnacího ústrojí svého Hypercar LMH pro FIA WEC. Jejich týmy spojily své zkušenosti a znalosti v oblasti hybridizace a motoristických závodů světové úrovně, aby vyvinuly hnací ústrojí HYBRID4 , které splňuje nové předpisy FIA WEC.

PEUGEOT Sport využil své zkušenosti z vytrvalostních závodů, kde už se vyvíjely motory V12 nebo V8. Kromě toho pomohly i zkušenosti společnosti PSA Motorsport v mistrovství světa FIA v rally při vývoji nového 2,6l bi-turba s devadesátistupňovým motorem V6. Pohon zadních kol s výkonem 680 koňských sil je výsledek.

„Architektura hnacího ústrojí PEUGEOT HYBRID4 500 KW je výsledkem velmi podrobného zadání formovaného novými předpisy FIA WEC,“ říká François Coudrain, ředitel v oblasti hnacího ústrojí.

„Zpočátku jsme uvažovali o jediném turbu, ale to by nám bránilo v dosažení správného těžiště našeho motoru. Blok V6 twin-turbo nabízí nejlepší kompromis mezi technologií, hmotností, příslušenstvím motoru, spolehlivostí a výkonem.”

Robotizovaná sekvenční sedmistupňová převodovka (plus zpátečka) bude ovládána řazením pod volantem. Závodník bude schopen upravit úroveň brzdění motorem generovaným elektromotorem při zpomalení a redukovat sílu působící na brzdové kotouče. Optimální hospodaření s energií, a to jak při zrychlení, tak při rekuperaci energie, která je předpisy omezena na 200 kW.

Důležitá je také baterie s vysokou hustotou, vysokým výkonem a vysokým napětím (900 voltů). S více než 10 lety zkušeností v F1 a na základě specifikací PEUGEOT Sport vybrali inženýři společnosti Saft nejlepší typ článků pro baterii, který upřednostňuje hustotu energie před energií, což odpovídá potřebám vytrvalostních závodů. Jako jeden z klíčových prvků výkonu vozu bude baterie zcela integrována do vozu a do procesu řízení energie hnacího ústrojí.

Nová baterie bude umístěna v karbonovém krytu uvnitř monokokové konstrukce vozu, za řidičem a pod palivovou nádrží. Byla navržena tak, aby kombinovala optimální trvanlivost a konzistentní výkon v závodech do 24 hodin.