Piloti týmu Haas F1 nevylučují angažmá ve formuli E

Jméno Romain Grosjean není spojováno se sedačkou formule E poprvé. Francouzský závodník bojuje každý rok o setrvání v královně motorsportu. Ovšem momentálně to s jeho budoucností vypadá hodně bledě, proto se rozhlíží po jiných možnostech. Ve stejné situaci jako Grosjean je i jeho týmový kolega Kevin Magnussen.

Grosjean hájí barvy Haasu od premiérové sezony této stáje ve formuli 1, tedy od roku 2016. Avšak v posledních sezonách s ním vedení týmu prodlouží smlouvu většinou pouze na rok, a to zejména proto, že jeho výkony jsou jak na houpačce.

Pro sezonu 2021 je zatím opět bez kontraktu, ale tentokrát se nad ním zatahují zlověstná mračna, protože tým má hned několik kandidátů na jeho místo. Rodák z Ženevy se proto dívá i po jiných možnostech, kam by mohl zamířit. Jednou z alternativ je právě seriál elektrických monopostů.

Grosjeanova sedačka v F1 je v ohrožení, alternativou je Formule E

“Formule E je rozhodně jednou možností. Je tam několik dobrých jezdců a týmů,” nastiňuje své plány 34 letý Francouz, který by se rovněž rád zúčastnil legendárního vytrvalostního závodu na okruhu de la Sarthe: “Myslím, že kategorie hypervozů ve 24 hodinovce Le Mans by taky byla v budoucnosti milá záležitost.”

Zatímco angažmá ve formuli E by se nebránil, tak závodění v zámoří nedává příliš velké šance: “Nejspíše zůstanu v Evropě. Americký šampionát IndyCar je sice pěkný, ale ovály mě příliš nelákají – asi mi spíše nahánějí strach. Opravdu nechci jezdit na oválech, v Americe je jen pár mistrovství vytrvalostních závodů.”

Teoretická šance na Grosjeanovo setrvání ve formuli 1 stále existuje, nicméně zdá se, že vedení americké stáje chce svoji jezdeckou sestavu osvěžit. Co se týká ostatních týmů, tak ty po jeho službách nikterak neprahnou. Přesto je pro Grosjeana formule 1 pořád lákavá.

“Ve formuli 1 jsou dostupné kokpity samozřejmě evidentní. Zároveň je hodně kandidátů, proto pozici Haasu chápu. Nepospíchají. Také si nemyslím, že jsem pod nějakým časovým tlakem. Venku je spoustu jiných možností, které mohou být zajímavé. Formule 1 je stále velmi atraktivní. To, co tady smím řídit, je naprosto jedinečné,” nechal se slyšet Francouz, jehož slova cituje portál e-formel.de.

Také Magnussen je “otevřený všemu”

Ani budoucnost druhého pilota Haasu Kevina Magnussena není zrovna růžová, neboť společně s Grosjeanem nepatří mezi ty silná dua na startovním roštu: “Momentálně se koukám všude možně a jsem otevřený všemu. Vždycky jsem chtěl dělat vedle formule 1 i jiné věci, ale tyto časy přijdou. Jsem vášnivým závodníkem a rád bych v budoucnosti vyzkoušel i něco jiného.”

Nicméně volných kokpitů ve formuli E už příliš mnoho není. Jako jedna možnost se jeví angažmá u Venturi, které hledá týmového kolegu pro Edoarda Mortaru. Teoretická šance pak je také u týmů Mahindra, BMW, Dragon nebo NIO.