Podle studie mnoho lidí nezapojuje své hybridy do nabíječek

Upřímně není žádným překvapením, že lidé kupují plug-in hybridní elektrická vozidla (PHEV) a pak je nenabíjejí.

PHEV je v podstatě tradiční hybrid, nehledě na to, že jej můžete zapojit, nabíjet jeho baterii a využívat několik kilometrů jízdy bez emisí pouze na elektřinu. Použití PHEV jako elektromobilu vám nejen ušetří peníze, ale je také lepší pro životní prostředí.

Stejně jako plně elektrická auta stojí PHEV předem více než auta na plyn. Opravdu nemá smysl utrácet peníze navíc za vozidlo s plug-in hnacím ústrojím, pokud ho neplánujete používat. Opravdu by nám mohlo být jedno, jestli lidé vyhazují své peníze tím, že utrácejí více předem a jsou pak příliš líní využít úspor. Záleží nám však na tom, aby lidé za tato vozidla dostávali federální daňové úlevy a pak je používali jako špinavé plynové hořáky.

Podle nové studie Mezinárodní rady pro čistou dopravu, kterou sdílela Green Car Reports, mnoho lidí nepoužívá své PHEV tak, jak je inzerováno. Vlastní údaje o spotřebě paliva použité ve studii pocházejí z Fuelly.com a další důležitá data shromáždil California Bureau of Automotive Repair.

Na základě studie by mohly být skutečné elektrické míle najeté v PHEV o 25 až 65 procent nižší, než umožňuje vozidlo. Řidiči PHEV navíc spotřebují o 42 až 67 paliva více, než odhaduje EPA.

Mějte na paměti, že téměř každý PHEV na dnešním trhu je k dispozici také jako vůz s pohonem pouze na benzín nebo tradiční hybrid bez zástrčky. Můžete například utratit pořádný kus drobných za Toyotu RAV4 Prime (PHEV) a ušetřit peníze za řízení. Pokud se však nechcete zabývat jeho zapojováním, můžete si koupit pouze RAV4 Hybrid nebo standardní RAV4. Totéž platí pro vozidla jako Hyundai Tucson a Santa Fe, Kia Sportage a Sorento a mnoho dalších.

Proč by si pak lidé kupovali PHEV, když ho neplánují zapojit? Možná si při koupi mysleli, že to bude fungovat jinak, nebo prostě přestali řešit zástrčku. Nyní však s plným federálním daňovým kreditem 7 500 USD v USA, který je k dispozici pro PHEV i se sebemenším elektrickým dojezdem, si je pravděpodobně koupí více lidí.