Porsche a jeho cesta do Formule E

V šesté sezoně se rozšíří startovní rošt formule E o další dvě německé značky, Porsche a Mercedes. Zatímco Mercedes má letos nasazeného “průzkumníka” v podobě týmu HWA, tak pro Porsche to bude krok do neznáma.

Ve Stuttgartu proto nezahálí a pilně se připravují. První testy na zkušební stolici proběhly již minulý rok v říjnu, přesně půl roku poté, co oznámili vstup do elektrické série. A o měsíc později představili svého prvního jezdce, kterým je Neel Jani. V lednu byl postaven první monopost a v březnu následoval první výjezd na testovací trati ve Weissachu.

Debut na regulérní závodní trati si pak odbyli v dubnu během testů ve španělském Calafatu. Za volant se posadil kromě Janiho také Brendon Harley, který je jedním z kandidátů na druhou sedačku. Společně absolvovali přes 1000 kilometrů.

Porsche se však po svém druhém jezdci rozhlíží i u konkurence. Na jejich seznamu je například pilot DC Techetaah André Lotterer.

Šéf divize pro motorsport Fritz Enzinger je s dosavadním průběhem spokojený: “Když se vedení Porsche rozhodlo pro vstup do Formule E v sezoně 2019/20, začali jsme mapovat náš směr. Když se ohlédnu za uplynulými měsíci, tak jsem opravdu hrdý na to, čeho jsme v týmu dosáhli.

Od první fáze testování motoru na zkušební stolici přes oznámení Neela Janiho coby prvního jezdce, stavbu vozu, jenž poprvé vyjel na testovacím okruhu ve Weissbachu, až po více jak 1000 ujetých kilometrů na trati v Calafat ve Španělsku, byly naše první kroky úspěšné.”

Enzinger si je však vědom toho, že mají před sebou ještě spoustu práce, než se postaví na start úvodního závodu 6. sezony.

Porsche má hotový motor pro formuli 1