Porsche bude mít ve formuli E nového technického ředitele

Porsche se chystá dosadit bývalého inženýra Audi Floriana Modlingera jako svého projektového manažera pro svůj tým formule E, čímž ho ocení jeho role technického ředitele Abta.

Podle webu Motorsport-Total.com Autosport/Motorsport.com opustil Modlinger svou roli ve společnosti Abt, kde působil od roku 2018, aby převzal svou novou pozici u Porsche uprostřed nové struktury vedení týmu.

Po loňském odchodu Pascala Zurlindena – bývalého šéfa továrního motorsportu Porsche – z osobních důvodů, se německý výrobce rozhodl rozdělit vedoucí roli mezi své programy formule E a WEC LMDh.

Urs Kuratle byl tedy pověřen provozem LMDh, který bude mít premiéru v roce 2023, zatímco Modlinger má být oznámen jako jeho protějšek u kormidla týmu formule E před zahájením sezóny Diriyah E-Prix.

Modlinger má rozsáhlé zkušenosti s DTM, když se k BMW připojil kvůli jeho úspěšnému návratu do DTM v roce 2012, kdy titul pro značku vyhrál Bruno Spengler.

O rok později přešel do Audi, kde pracoval jako závodní inženýr Mattiase Ekstroma až do svého povýšení na technického ředitele Audi v roce 2017.

Po Abtově odchodu z formule E byl Modlinger odpovědný za provozy projektů DTM a Extreme E, opět spolupracoval s Ekstromem v druhém z těchto závodů v jeho vstupu partnera Cupra.

Modlinger bude spolupracovat s vedoucím operací týmu Amielem Lindesayem v Porsche před poslední sezónou šampionátu na stroji Gen2 a bude dohlížet na přechod na první sezónu vozu Gen3 v letech 2022-23.

Porsche v současné době posuzuje návrat do formule 1 jako dodavatele hnacího ústrojí pro očekávanou změnu předpisů v roce 2026.

Přestože dlouhodobé plány Porsche pro formuli E nejsou známy, tým se alespoň zavázal k prvním dvěma sezónám provozovaným podle předpisů Gen3, ačkoli šéf motorsportu Thomas Laudenbach lobbuje za to, aby byla v sérii otevřena technologie baterií.