Porsche jde čelem k elektrickému motorsportu, prezentuje speciální GT4

Elektrická pohonná jednotka, která debutovala u Porsche Mission R Concept loni na IAA Mobility v Mnichově, žije v novém testovacím vozidle 718 Cayman GT4 ePerformance.

Stejně jako Mission R využívá závoďák s pohonem všech kol podvozek osvědčeného modelu 718 Cayman GT4 Clubsport, přičemž celý elektromotor a technologie baterií pochází ze studie Mission R.

Pohonné ústrojí má maximální výkon 735 kW (986 koní) v kvalifikačním režimu nebo 450 kW (603 koní) v simulovaném závodě po dobu 30 minut – trvání závodu Carrera Cup. Pro krátké dávky dosahuje špičkový výkon 800 kW (1 073 koní).

Porsche říká, že to stačí k tomu, aby 718 Cayman GT4 ePerformance poskytlo podobné časy na kolo a maximální rychlost jako aktuální závodní vůz 992 generace 911 GT3 Cup.

Plně elektrické hnací ústrojí je založeno na permanentně buzeném synchronním stroji (PESM) na přední a zadní nápravě, díky čemuž je prototyp závodního vozu stroj s pohonem všech kol. Elektromotory a baterie jsou vybaveny přímým chlazením oleje vyvinutým společností Porsche, aby působilo proti tepelně vyvolanému snížení výkonu, což vozu umožňuje udržet konstantní výkon během 30 minut závodů.

Vozidlo navíc běží na 900voltové elektrické architektuře, která umožňuje, aby stav nabití baterie vyskočil z 5 na 80 % za přibližně 15 minut při plné kapacitě nabití.

Skořepina karoserie 718 Cayman GT4 ePerformance je o 140 mm širší než u 718 Cayman GT4 Clubsport, aby se do ní vešly širší 18palcové závodní pneumatiky Michelin. Karoserie obsahuje asi 6 000 dílů navržených od nuly a je vyrobena z kompozitních materiálů z přírodních vláken, přičemž pro testovací účely se používají také recyklovaná uhlíková vlákna.