Porsche Mission R – elektrická raketa pro klubové závody

Porsche má v zákaznických závodech bohatou historii. Automobilový závod za poslední tři desetiletí vychrlil více než 4400 vozů Cup a vozy Porsche Cup v současné době soutěží po celém světě ve 30 sériích. Porsche v Mnichově odhalilo Mission R, koncept, který naznačuje plně elektrický směr budoucích zákaznických závodních vozidel Porsche.

Mission R, který je svou velikostí podobný modelu 718 Cayman, ale je výrazně nižší a širší, je vybaven dvěma elektromotory s jednotkou o výkonu 429 koní na přední nápravě a motorem o výkonu 644 koní pohánějícím zadní část. V závodním režimu přináší Mission R konzistentních 671 koní, ale v kvalifikačním režimu motory chrlí neuvěřitelných 1073 koní. Šťáva potřebná pro veškerou tuto energii je dodávána prostřednictvím přibližně 80,0 kWh baterie, která podle společnosti Porsche dokáže dodávat 30 až 45 minut akce na trati.

Porsche prohlašuje, že rakety Mission R zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 2,5 sekundy, a dokáže vyrovnat časy na kolo aktuálního modelu 911 GT3 Cup. Přestože se 800voltový elektrický systém Porsche Taycan řadí mezi nejrychleji se nabíjející elektromobily, které jsou v současné době v prodeji, společnost Porsche posunula Mission R o krok dále a nainstalovala 900voltový systém, aby se mohla dobít z 5 na 80 procent za pouhých 15 minut.

Elektromobily obvykle nevyžadují tolik chlazení jako automobily poháněné benzínem, ale Porsche říká, že požadavky na chlazení u Mission R ve skutečnosti skončily podobně jako u závodního auta GT3 Cup. Je to proto, že jeho zaměření na trať vyžadovalo mnohem více vzduchu k udržení relativně stabilních teplot baterie. Z tohoto důvodu je aktivní aerodynamika bohatá.

“Žaluzie” v přívodech vzduchu vpředu se mohou otevírat a zavírat v závislosti na potřebách chlazení a fungují také ve spojení s nastavitelným zadním křídlem, čímž se snižuje přítlak vpředu, když je otevřený systém snižování odporu na zadním křídle pro vyšší rychlost.