Porsche plánuje několik nových elektrických modelů během dekády

V nedávném rozhovoru generální ředitel Porsche Oliver Blume potvrdil plány německé automobilky na uvedení nového sportovního plně elektrického SUV, které bude umístěno jako model nejvyšší úrovně nad Cayennem a Macanem. Zdá se, že nové SUV bylo poněkud urychleno, protože Porsche čelí zpožděním svého plně elektrického SUV Macan kvůli problémům s vývojem softwaru v mateřské společnosti Volkswagen Group.

Stejně jako mnoho veteránů automobilky, Porsche postavilo svůj odkaz na spalovacích vozidlech jako Cayenne, Boxster a 911 Turbo. Jak již bylo řečeno, nedávno zaměřila svůj vývoj vozidel na elektrická vozidla.

Tento přechod na EV začal u stále populárního Taycanu, po kterém má následovat plně elektrický Macan. Po tomto raném úspěchu Taycanu, ředitel Porsche Oliver
Blume urychlil cíle společnosti EV elektrifikovat 80 % vozidel do roku 2030:

Očekává se, že v roce 2025 bude polovina všech nových prodejů Porsche pocházet z prodeje elektrických vozidel – tedy plně elektrických nebo plug-in hybridů. V roce 2030 by měl podíl všech nových vozidel s čistě elektrickým pohonem činit více než 80 procent.

Začátkem tohoto měsíce se objevily zprávy, že vývojář softwaru pro elektromobily a dceřiná společnost koncernu Volkswagen Cariad čelí problémům s vývojem, které ohrožují zpoždění výroby pro cíle Bentley v oblasti elektrifikace do roku 2030. Problémy se softwarem navíc mohou zpozdit výrobní plány pro nadcházející elektrické SUV Porsche Macan a sourozenecký model Audi Q6 e-tron – oba měly být uvedeny na trh příští rok.

Nyní, s blížícím se IPO Porsche zásadním pro růst skupiny Volkswagen a potenciálním zpožděním výroby EV, výrobce sportovních vozů zjevně vyvíjí své dosud nejdražší SUV a bude plně elektrické.

Podle Automotive News Europe generální ředitel Porsche Oliver Blume potvrdil zakázkový elektrický SUV model s kódovým označením „K1“ určený pro polovinu dekády. Blume rozvedl během nedávného dne kapitálových trhů Porsche:

„Do našeho atraktivního portfolia plánujeme přidat nový luxusní, plně elektrický SUV model, který sjede z výrobní linky v Lipsku. To dále rozšíří naši pozici v segmentu luxusních automobilů. Zaměřujeme se zejména na segmenty s vyšší marží a tímto způsobem se snažíme využívat nové prodejní příležitosti.”

Porsche navíc sdělilo, že nové elektrické SUV nejvyšší úrovně bude vybaveno některými technologiemi z konceptu Mission R představeného na IAA loni v Mnichově, včetně jeho přímo olejem chlazeného elektromotoru.

Mezi další vlastnosti modelu Mission R patří plast vyztužený přírodními vlákny (NFRP) spíše než tradiční uhlíková vlákna, elektrický systém 920 V a vysoce výkonná baterie. Porsche nepotvrdilo, že se některý z těchto dodatečných komponentů stane novým SUV, ale potvrdilo, že by mohlo mít třetí řadu sedadel, což by bylo pro Porsche na světě poprvé.

Porsche dříve spolupracovalo s Quantumscape na integraci polovodičových baterií do 911 – zda ​​to bude PHEV nebo BEV, zůstává v tuto chvíli nejasné, a to i poté, co Oliver Blume řekl, že sportovní kupé s dlouhým provozem nebude nikdy elektrifikováno. V každém případě by polovodičové baterie mohly být schůdnější v době, kdy se elektrické SUV Porsche začne vyrábět, a určitě by se dobře spárovaly s rychlými nabíjecími rychlostmi, které může platforma 920 V poskytnout.

Navzdory zpožděním na plně elektrickém Macanu Blume stál za cíli Porsche v oblasti elektrifikace na desetiletí a dokonce sdílel záměry na další model EV, který má přijít:

Taycan je 100% elektrický a 100% Porsche. Tato kombinace lidi vzrušuje. Pokračujeme v naší elektrické ofenzívě: do poloviny dekády chceme nabízet náš sportovní vůz 718 s motorem uprostřed výhradně v čistě elektrické podobě.

Pro ty, kteří nevědí, modely Porsche 718 odkazují na dvoumístné modely Boxster a Cayman, takže kromě plně elektrického Macanu a nového špičkového SUV mohou spotřebitelé do roku 2025 vidět také Boxster nebo Cayman BEV. To by měla být vítaná zpráva pro investory, protože Porsche vypadá, že ve 4. čtvrtletí vstoupí na burzu.

V nedávné zprávě o cílech Volkswagen Group předběhnout Teslu v prodejích EV do roku 2024 jsme poznamenali, že IPO Porsche bude ve VW Group naprosto nezbytné, aby maximalizovalo své zhodnocení, protože prodává svůj menšinový podíl, a nabízí větší cash flow pro urychlení vlastního přechodu na elektrifikaci. Současný výhled IPO má hodnotu Porsche mezi 80 miliardami a 90 miliardami eur.

Při pohledu do budoucna se Porsche již podělilo o to, že plně elektrický Macan byl posunut o rok do roku 2024 v důsledku výše zmíněných vývojových problémů v Cariad. To znamená, že tato zpráva o elektrickém provedení na míru SUV se cítí aktuální, protože Porsche se snaží zůstat v dobrém prostředí trhu před svým IPO.