Porsche připravuje elektrický Macan

Nejprodávanější model Porsche bude mít elektrickou verzi, která dorazí v roce 2023, a společnost v současné době testuje prototypy. Bude jezdit na nové elektrické platformě, bude mít výrazně větší dojezd než elektrický sedan Taycan a bude prodáván společně s novým Macanem na plyn, který dorazí později v tomto roce. Porsche neoznámilo, jak se bude elektrický model jmenovat, ani kdy zmizí model na plynový pohon. O tom se rozhodne na základě toho, jak dobře se prodává.

Elektrický Macan bude postaven na elektrické architektuře společnosti VW Group Premium Platform Electric (PPE), která bude použita na řadě budoucích projektů Audi a Porsche. Nový model poháněný plynem bude využívat stávající platformu Macanu.

EV si vypůjčí Taycanovu 800 V architekturu, která umožňuje rychlé nabíjení na maximálně 270 kilowattů, a stejně jako Taycan, i Porsche plánuje, že elektrický Macan bude mít k dispozici dvě velikosti baterií. Společnost Porsche však říká, že většina severoamerických zákazníků si dosud vybrala větší baterii, takže ve státech budou zákazníci mít pouze jednu baterii. Macan je v současné době k dispozici jako základní, S, Turbo a GTS modely poháněné přeplňovanými čtyřválcovými nebo přeplňovanými motory V6.

Porsche tvrdí, že Macan EV bude mít „výrazně“ větší dojezd než současný Taycan. To znamená, že by se měl chlubit více než dojezdem odhadovaným na 365 kilometrů modelu Taycan 4S podle odhadu EPA, což je v současnosti nejvyšší v sestavě. To bude nezbytné, aby byla konkurenceschopná s jinými elektrickými crossovery, jako jsou Ford Mustang Mach-E a Tesla Model Y, které mají varianty s hodnocením EPA více než 480 kilometrů.