Porsche problémy z Valencie očekávalo

Německá stáj se v předsezónních testech ve Valencii pohybovala na posledních pozicích, a to zejména kvůli velkému množství technických problémů. Tým však žádné zázraky neočekával, spíše byl smířený s tím, že budou muset ještě doladit hromadu věcí.

Oproti Mercedesu, který se vloni s formulí E seznamoval skrze předskokana HWA, je Porsche v šampoinátu naprostým zelenáčem, což také připomíná na sociálních hashtagem #startfromzero.

Problémy nebyly překvapením 

Tým nezaskočilo, že se potýkali s nespolehlivostí 99X Electric. “Až na nehody, které nás pochopitelně vyvedly trochu z míry, se doposud neobjevily žádné problémy, které bychom neočekávali,” prozradil technický šéf Malte Huneke pro protál e-formel.de. “Z technického hlediska jsme spokojení. Chtěli jsme se ujistit, že jsme na sezonu dobře připraveni. Takže jsme některé části prohodili a v garáži jsme měli čas například na to, abychom nasadili a zajeli jiný motor.”

Kromě nových součástí se rovněž testovala různá nastavení softwaru, avšak kvůli tomu podle Hunekeho ztratili drahocenný čas na trati.

Absolvování závodní simulace s jedním autem nebylo překážkou

Ve středu se jel první závod “nanečisto”, který musel André Lotterer vynechat. Huneke však v Němcově absenci nevydí absolutně žádný problém, neboť Lotterer už patří ve startovním poli ke starým mazákům. A co se týká odečítání procent baterie pod celoplošnými žlutými vlajkami a za safetycarem, tak tam bude záležet především na instrukcích týmu.

“Dá se to snést. André má spoustu zkušeností – ví, jak závod probíhá. A upřímně, redukce energie kvůli celoplošným žlutým vlajkám a safetycaru je především výzvou pro nás a boxovou zídku. Jezdce musíme správně navádět a říkat jim, kolik kilowathodin jim bylo odečteno, aby na to mohl reagovat a upravit svůj cíl (spotřeby energie na kolo).”

Závodní simulace byla důležitá zejména pro Lotterrova týmového kolegu Neela Janiho, který “měl možnost jezdit v provozu. Právě ježdění v hustém provozu je to, co při testování jinak chybí.”

Nicméně i v kvalfikačních simulacích měli na konkurenci obrovksou ztrátu. Počítali s tím? “Jako inženýři jste šťastní teprve, když jste úplně vpředu, to je jasné. A to si také přejeme v každém tréninku, do kterého nastoupíme. Samozřejmě, že by bylo zcela mimo věřit, že ostatní spali. Bylo by naprosto šílené, kdybychom se tu zjevili a byli rychlejší než všichni ostatní. Pak by ostatní dělali celou dobu něco špatně. Zároveň bychom se ale pochopitelně chtěli posunout dopředu. Ale nepřevkapilo nás to. Víme, kde jsme rychlí a kde se musíme zlepšit. Také víme, co musíme udělat, abychom se zlepšili.”

Porsche najelo ve Valencii slušnou porci kilometrů, výkon ale schází

Jsou připraveni na prohry?

Tým se sídlem ve Stuttgartu je zvyklý na to závody vyhrávat. Prestižní závod 24 hodin Le Mans opanovali třikrát v řadě. Ovšem ve formuli E se budou muset připravit na to, že ze začátku budou nejspíše okupovat pozice ve druhé desítce.

Huneke potvrdil, že vedení připravili na to, že šampionát je náročný také kvůli tomu, že se netestuje na tratích, na kterých se závodí. Ačkoliv si uvědomuje, že podmínky jsou pro všechny stejné, tak zároveň zdůrazňuje fakt, že oni to mají přeci jen náročnější. Protože oproti konkurentům nemají na tratích z kalednáře zhola žádné zkušenosti. “Všichni jsou připraveni na to, že první sezona bude seznamovací. To je normální. Avšak z emocionálního hlediska to je zcela jiný příběh. Na to se asi nedá moc připravit, tomu se musí člověk zkrátka postavit čelem.”

Německé kvarteto prémiových značek poprvé v jedné sérii

Hunecke se nemůže dočkat, až budou moci přímo poměřit síly s dalšími předními německými výrobci – Audi, Mercedesem a BMW: “Podle mě to je fantastické a těším se na to, až budeme této výzvě čelit. Takovou šanci nedostanete každý den a budeme si to užívat.”

Šéf Audi o Mercedesu a Porsche: Je to trochu jako Bundesliga