Porsche se v příštím roce rozhodne, zda zůstane ve formuli E i po svém současném závazku pro roky 2023-24, přičemž rozhodnutí bude ovlivněno možným přechodem do formule 1.
Výrobce se zapojil do elektrického šampionátu v sezoně 2019-20 a poté, co byl Pascal Wehrlein v minulé sezoně v Pueble diskvalifikován za nesprávně deklarované pneumatiky, ještě Porsche čeká na vítězství.
Za tu dobu se jeho stuttgartský rival Mercedes připojil na startovní rošt v tovární kapacitě a získal tituly mistra světa jezdců a týmů.
„Úspěch nebyl tak vysoký, jak jsme očekávali nebo jak jsme chtěli. To je fakt. Cílem je, že chceme vyhrávat závody ve formuli E a [že] určitě směřujeme k titulu,” řekl vice prezident Porsche Thomas Laudenbach.
Od té doby, co se Porsche připojilo k formuli E, tři z jeho klíčových prémiových německých rivalů oznámili, že opustí sérii Audi, BMW a naposledy Mercedes.
„Během příštího roku se rozhodneme, jestli chceme pokračovat, jestli to chceme prodloužit.”
Dochází k tomu uprostřed rostoucího očekávání, že se Porsche vrátí do formule 1 s příchodem nových pravidel ohledně pohonných jednotek v roce 2026, přičemž mateřská skupina Volkswagen byla zapojena do nedávných diskusí o pohonném ústrojí s FIA a stávajícími výrobci.
Jak již dříve média uvedly, zájem Laudenbacha a Porsche o F1 je vřelý.
„Není tajemstvím, že přemýšlíme o F1. a že faktory pro připojení Porsche k F1, konkrétně zvýšený tlak na větší elektrifikaci prvků hnacího ústrojí se naplňují.“
.