Potvrzeno: Andretti setrvá i po odchodu BMW. Stane se zákaznickým nebo továrním týmem?

BMW z šampionátu po sedmé sezoně odejde, avšak pouze jakožto tovární tým. Tento statut by mohlo získat Andretti, anebo se Američané stanou zákaznickým týmem mnichovské automobilky.


Tradiční americký tým byl jedním ze “zakládajících” týmů formule E, ve které závodí od premiérového ročníku 2014/15. Pro pátou sezonu prodali svou licenci na tovární stáj právě Bavorům. Ti však oznámili, že se po dvou letech z šampionátu stáhnou.

“Načasování oznámení konce bylo trochu nečekané,” lamentuje šéf stáje Roger Griffiths, jehož cituje portál e-formel.de. Zároveň však přiznal, že věděl o možných zaječích úmyslech BMW: “To, že možná odejdou, nebylo pro nás nic nového. Ale načasování nás překvapilo.”

Přestože BMW skončí, tak Andretti má na seznamu hned tři alternativy pro možné setrvání. Jednou z nich je, že by i nadále spolupracovali s německou značkou jakožto zákaznický tým. V úvahu rovněž připadá partnerství s jiným motorářem, ať už s nějakým, co je už ve formuli E nebo s nějakým nováčkem. A tou třetí možností je, že by si znovu koupili licenci na statut továrního týmu.

“Zvažujeme všechny možnosti Jednou možností je, že to budeme dělat jako Audi s Virginem, budeme odebírat zákaznické motory od BMW,” přibližuje další plány Griffiths.

Dominoefekt: Po Audi odejde z formule E také BMW!

Lepší bude najít nového motoráře, než se stát továrním týmem

Andretti by tak nasadilo agregát pro sezonu 2021/22 i v ročníku následujícím, než by uzavřeli pro novou generaci vozů Gen3 novou smlouvu s jiným konstruktérem. “Staneme se továrním nebo zákaznickým týmem. Tato možnost je nejméně znepokojující.”

Kdyby se chtěli stát znovu továrním týmem, mělo by to háček. Jelikož by to bylo “narychlo”, tak by se nedalo očekávat, že by stihli dát dohromady konkurenceschopný motor. “Musíme zůstat realističtí: Stojí to mnoho peněz. Myslím, že dává větší smysl si hned najít výrobce. Ideálně jako tovární tým, protože nezávislá investice není momentálně tak zajímavá.”

K uzavření takovéto spolupráce by mohlo dojít už pro osmou sezonu. Nicméně u Andretti si velmi dobře uvědomují, že to bude tvrdý oříšek: “Pochopit novou pohonnou jednotku (od jiného výrobce) představuje spoustu práce. Zejména v posledním roce současných pravidel si proto musíme položit otázku, zda to stojí za to. Spíš asi ne.”