Potvrzeno: Renault chystá elektrický hot hatch R5

Zdá se, že dlouhá historie výjimečných hot hatchů Renaultu vstupuje do dosud nejzajímavější fáze. Společnost již oznámila, že bude ukončena divize Renault Sport, přičemž všechny její výkonnostní projekty převezme Alpine.

Současně značka směřuje k plné elektrifikaci, aniž by měl prostor pro čisté spalovací motory nebo dokonce zvláštní hybrid. Renault v minulosti uvedl, že doufá, že vyváží přechod k plné elektrifikaci reinkarnací některých svých ikonických minulých jmenných štítků. Jako jeden z nich již byl pojmenován Renault 5, který v lednu následně předvedl dobře přijatý a funky koncept R5 EV.

Začátkem tohoto měsíce francouzská automobilka uvedla, že na světě je plně elektrický hot hatch. Mnoho lidí tušilo, že se bude jednat o verzi produkční R5, a to se potvrdilo. Výkonný viceprezident Renaultu Gilles le Borgne ve Velké Británii pro Auto Express uvedl, že v přípravě je hot hatch R5, přičemž uvedl, že projekt postupuje celkem dobře.

Model postavený na platformě CMF-EV značky si bude půjčovat pohonné ústrojí z připravovaného crossoveru Megane E-Tech Electric. V nabídce je také širší rozchod, divočejší styling a vektorování točivého momentu. Nejpodivnější je, že na rozdíl od většiny ostatních značek, které ve svých elektrických projektech z velké části upustily od pohonu předních kol ve prospěch pohonu zadních kol, Borgne říká, že model zůstane věrný kořenům Renaultu a bude poháněn na přední kola – jako současný Megane RS a minulé ikony jako Clio Williams.

„U platformy CMF-EV si ponecháme 215 koní e-motor vpředu a vzadu, budeme mít také velké překvapení. Chceme dělat vektorování točivého momentu, mít opravdu úžasné ovládání a výkon, jak si dokážete představit u Alpine. Pracujeme na tom.“