Dnes vyjeli poprvé všichni jezdci společně na trať v rámci předsezonních testů, které se konají na okruhu ve španělské Valencii. Zelená světla se rozsvítila v devět hodin ráno, ovšem dopolední jízdy přerušilo hned několik červených vlajek.
Po úvodních dvaceti minutách neukočíroval v šikaně svůj monopost nováček v barvách Jaguaru James Calado, načež jej musel kvůli uraženému pravému přednímu kolu odstavit. Dopoledne tak Brit absolvoval pouhých 18 kol a obsadil 21. místo.
O další přerušení se postaral druhý “zelenáč” na startovním roštu 23. Nyck de Vries, avšak na rozdíl od Calada jej v posledním sektoru zradil jeho zbrusu nový Silver Arrow 01. Třetí červenou vlajku způsobil drobnou nehodou Neel Jani, který skončil 17.
Nicméně ještě tragičtější vstup než Mercedes a Porsche mělo NIO 333, jehož jezdci obsadili 22., resp. 24. místo. Zatímco Ma Čching-Chua odjel alespoň 19 kol, jeho týmový kolega Oliver Turvey absolvoval pouze čtyři instalační kola.
Nejrychlejším mužem byl dopoledne Maximilian Günther v BMW, jenž zaznamenal kolo v hodnotě 1:15.926. Těsně za ním se umístily vozy DS Techeetahu, přičemž tím rychlejším z dua Antonio-Félix da Costa – Jean-Éric Vergne byl Portugalec.
Parťák Günthera, Alexander Sims byl naopak nejpylnějším pilotem, když absolvoval úctyhodných 40 kol, pouze o pět kol méně měl na svém kontě právě německý závodník. BMW tak odjelo v úvodní trojhodinovce 230 kilometrů. Avšak mezi dvojici z Mnichova se ještě protlačil s 38 koly Brendon Hartley a Nico Müller (36).
.@maxg_official fastest in the @BMWMotorsport for the first morning session of #FETesting pic.twitter.com/KdZAW6zx7M
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) October 15, 2019
Odpoledne ve znamení lámání rekordů, De Vries téměř celou dobu v boxech
Odpoledne byly na programu především jízdy na delší vzdálenosti a závodní simulace, proto časy už nebyly tak reprezentativní v porovnání s těmi dopoledními. Přesto byl pokořen rekord trati. Nové absolutně nejrychlejší kolo v hodnotě 1:51.570 zaznamenal na okruhu Ricarda Torma pilot Virginu Sam Bird. Druhý skončil Günther a třetí da Costa.
Calado opět zapříčinil vyvěšení červených vlajek. Tentokrát však neboural, nýbrž mu vypověděla službu na konci boxové uličky technika. Technické problémy i nadále doprovázely Mercedes, jmenovitě Nycka de Vriese. Nizozemec se objevil na trati až v samém závěru a odjel jen čtyři kola. Důležité kilometry najel aspoň druhý stříbrný šíp pilotovaný Stoffelem Vandoornem, který odjel celkem 44 kol a skončil na 20. příčce.
.@sambirdofficial fastest on first day of #FETesting as the top 10 is split by just over half a second. Full timings here >> https://t.co/90gqt7tNi8 pic.twitter.com/rONhNPESLv
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) October 15, 2019
Odpolední jízdy probíhaly o poznání lépe pro čínskou stáj NIO, která očividně dokázala během polední pauzy odstranit problémy na Turveyho voze. Celkově odjeli 63 kol, přesto jim patří 18., resp. 23. místo. Prvenství v počtu odjetých kol si se 107 koly udrželo BMW, přičemž Güntherovi jich připadá 54 a Simsovi 53.
Dopoledne | Odpoledne | Celkově | |
BMW | 75 kol | 107 kol | 182 kol |
Dragon | 74 kol | 87 kol | 161 kol |
Jaguar | 47 kol | 94 kol | 141 kol |
Porsche | 61 kol | 73 kol | 134 kol |
Techeetah | 48 kol | 82 kol | 130 kol |
Virgin | 65 kol | 65 kol | 130 kol |
Audi | 55 kol | 68 kol | 123 kol |
Mahindra | 59 kol | 63 kol | 122 kol |
Venturi | 43 kol | 75 kol | 118 kol |
Nissan | 39 kol | 61 kol | 100 kol |
NIO | 23 kol | 63 kol | 86 kol |
Mercedes | 35 kol | 47 kol | 82 kol |
Druhý den testů ve Valencii je na programu už zítra, ve středu od 9:00-12:00 a od 14:00-17:00.