Předsezónní testy ve Valencii: První neoficiální závod vyhrál Vandoorne v Mercedesu

Druhý den testů na okruhu Ricarda Torma ovládl Robin Frijns (Virgin), který překonal včerejší Birdovo nejrychlejší kolo o téměř dvě desetiny a stanovil tak nový traťový rekord: 1:15.377. Druhé a třetí místo obsadili piloti BMW v pořadí Maximilian Günther a Alexander Sims.

Dopoledne zavlály červené vlajky celkem šestkrát. Kamenem úrazu byla pro mnoho jezdců především šikana, ve které rozbil svůj vůz Nyck de Vries, André Lotterer, Jerome d’Ambrosio a Felipe Massa. Porsche a Mercedes se nadále potýkaly s problémy s pohonnou jednotkou. U Mercedesu se opět objevily na Nizoemcově Silver Arrow 01.

První neoficiální závod ovládl Vandoorne

Odpoledne se neslo v duchu závodních simulací, přičemž se odjel zkušební závod, který trval, jak je zvykem, hodinu + 1 kolo. Jako první cílem projel Stoffel Vandoorne na Mercedesu před DS Techeetahem pilotovaným Antonio-Félixem da Costou a jezdcem Audi Lucasem di Grassim.

Nicméně o výsledky jako takové nešlo, neboť hlavním bodem bylo testování nového závodního formátu. Na trati se doknoce dvakrát objevil safety car, přestože k žádné kolizi nedošlo. Testovalo se totiž nově zavedené pravidlo, a sice že za každou minutu strávenou za safety carem nebo pod celoplošnými žlutými vlajkami bude jezdci odebrána jedna kilowatthodina z celkové kapacity baterie, což zamezí šetření energie. Ušetřenou energii po restartu využívali k jízdě na plný plyn. Ovšem po této novince si budou muset hlídat stav baterie až do konce závodu.

Novinka pro 6. sezonu: Bod pro nejrychlejšího jezdce v kvalifikační skupině

Zatímco Vandoorne dokončil na prvním místě, tak ostatní monposty poháněné agregátem Mercedesu měly problémy. Závod nedokončil ani jeden vůz Venturi a Belgičanův týmový kolega Nyck de Vries absolvoval odpoledne pouze jedno instalační kolo.

Dopoledne Odpoledne* Celkově
BMW 71 kol 93 kol (23) 164 kol
Audi 69 kol 88 kol (26) 157 kol
Techeetah 77 kol 77 kol (25) 154 kol
Nissan 70 kol 83 kol (21) 153 kol
Jaguar 62 kol 86 kol (25) 148 kol
Dragon 71 kol 77 kol (25) 148 kol
Mahindra 59 kol 88 kol (26) 147 kol
Virgin 61 kol 63 kol (21) 124 kol
Venturi 58 kol 52 kol (16) 110 kol
NIO 46 kol 51 kol (13) 97 kol
Porsche 34 kol 63 kol (32) 97 kol
Mercedes 49 kol 43 kol (17) 97 kol

*v závorce je počet kol po odečtení délky závodu

Zítra bude na trati klid, neboť je na plánu mediální den. V pátek na jezdce pak čeká poslední testovací den, který bude rovněž probíhat od 9:00-12:00 a po polední pauze od 14:00-17:00.