Druhý den testů na okruhu Ricarda Torma ovládl Robin Frijns (Virgin), který překonal včerejší Birdovo nejrychlejší kolo o téměř dvě desetiny a stanovil tak nový traťový rekord: 1:15.377. Druhé a třetí místo obsadili piloti BMW v pořadí Maximilian Günther a Alexander Sims.
Dopoledne zavlály červené vlajky celkem šestkrát. Kamenem úrazu byla pro mnoho jezdců především šikana, ve které rozbil svůj vůz Nyck de Vries, André Lotterer, Jerome d’Ambrosio a Felipe Massa. Porsche a Mercedes se nadále potýkaly s problémy s pohonnou jednotkou. U Mercedesu se opět objevily na Nizoemcově Silver Arrow 01.
.@RFrijns tops the morning session as @maxg_official and @BMWMotorsport impress again at #FETesting pic.twitter.com/lYp7KCA1sA
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) October 16, 2019
První neoficiální závod ovládl Vandoorne
Odpoledne se neslo v duchu závodních simulací, přičemž se odjel zkušební závod, který trval, jak je zvykem, hodinu + 1 kolo. Jako první cílem projel Stoffel Vandoorne na Mercedesu před DS Techeetahem pilotovaným Antonio-Félixem da Costou a jezdcem Audi Lucasem di Grassim.
Nicméně o výsledky jako takové nešlo, neboť hlavním bodem bylo testování nového závodního formátu. Na trati se doknoce dvakrát objevil safety car, přestože k žádné kolizi nedošlo. Testovalo se totiž nově zavedené pravidlo, a sice že za každou minutu strávenou za safety carem nebo pod celoplošnými žlutými vlajkami bude jezdci odebrána jedna kilowatthodina z celkové kapacity baterie, což zamezí šetření energie. Ušetřenou energii po restartu využívali k jízdě na plný plyn. Ovšem po této novince si budou muset hlídat stav baterie až do konce závodu.
Novinka pro 6. sezonu: Bod pro nejrychlejšího jezdce v kvalifikační skupině
Zatímco Vandoorne dokončil na prvním místě, tak ostatní monposty poháněné agregátem Mercedesu měly problémy. Závod nedokončil ani jeden vůz Venturi a Belgičanův týmový kolega Nyck de Vries absolvoval odpoledne pouze jedno instalační kolo.
Dopoledne | Odpoledne* | Celkově | |
BMW | 71 kol | 93 kol (23) | 164 kol |
Audi | 69 kol | 88 kol (26) | 157 kol |
Techeetah | 77 kol | 77 kol (25) | 154 kol |
Nissan | 70 kol | 83 kol (21) | 153 kol |
Jaguar | 62 kol | 86 kol (25) | 148 kol |
Dragon | 71 kol | 77 kol (25) | 148 kol |
Mahindra | 59 kol | 88 kol (26) | 147 kol |
Virgin | 61 kol | 63 kol (21) | 124 kol |
Venturi | 58 kol | 52 kol (16) | 110 kol |
NIO | 46 kol | 51 kol (13) | 97 kol |
Porsche | 34 kol | 63 kol (32) | 97 kol |
Mercedes | 49 kol | 43 kol (17) | 97 kol |
*v závorce je počet kol po odečtení délky závodu
Zítra bude na trati klid, neboť je na plánu mediální den. V pátek na jezdce pak čeká poslední testovací den, který bude rovněž probíhat od 9:00-12:00 a po polední pauze od 14:00-17:00.
.@RFrijns fastest on day2️⃣ of #FETesting as @BMWMotorsport continue their impressive speed @CircuitValencia pic.twitter.com/oVFxA8OyfG
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) October 16, 2019