Předsezónní testy ve Valencii uzavřel rekordním časem Günther, vítězem druhého závodu “nanečisto” Buemi

V pátek proběhl ve Valencii poslední den předsezonních testů, Dopoledne se nestalo nic zásadního kromě drobné nehody Alexandera Simse, kterého devět minut před polední pauzou nachytala uměle vytvořená šikana na cílové rovince. Naopak odpolední část byla přerušena hned čtyřikrát. Prvním viníkem byl Edoardo Mortara, který zůstal stát na konci boxové uličky. O několik minut později zapíchl svůj monopost do bariéry v záludné šikaně Stoffel Vandoorne.

Kvůli poměrně dlouhým přerušením se vedení závodů rozhodlo kráce před koncem jízdy prodloužit až do 17:15. Avšak prodloužení o 15 minut přišlo vniveč, neboť šikandou nezvládl tentokrát projet Nico Müller. Posléze jej následoval i Maximilian Günther. Přesto si připsal nový traťový rekord v hodnotě 1:15.087.

Buemi vítězem druhého závodu “nanečisto”

V čele vyjížděl na trať z boxové uličky Antonio-Félix da Costa následovaný Andrém Lottererem, Jean-Érikem Vergnem a Felipem Massou. Zatímco na voze Alexandera Simse se ještě po dopolední nehodě pracovalo, tudíž se do závodu připojil až později.

Jako první aktivoval útočný mód Robin Frijns, jenž předjel Sébasteina Buemiho, Pascala Wehrleina, Neela Janiho, Daniela Abta a Massu, přičemž byl o více jak dvě sekundy rychlejší než jeho rivalové. Massa si však svou pozici po aktivaci útočného módu vzal zpět a o kolo později překonal na cílové rovince Lotterera a da Costu.

Vedení závodu aktivovalo fázi celoplošené žluté vlajky, čímž se pole sjelo dohromady, neboť piloti v čele musejí více brzdit. Následně museli krátce po sobě odstavit své vozy oba piloti DS Techeetah. Zatímco pro Vergneho závod skončil, tak pro Simse začal. Ovšem příliš dlouhého trvání neměl.

Po celoplošené žluté vlajce, která piloty stála podle nových pravidel sedm kilowatthodin, udávalo tempo duo Virginu Frijns a Sam Bird, kteří ujeli zbytku pole o téměř 15 sekund. Nicméně sedm minut před koncem byly opět aktivovány celoplošné žluté vlajky, přičemž tato fáze trvala tři minuty, což pro piloty znamenalo ztrátu dalších tří kilowatthodin.

Ani pro Virgin neskončil závod “nanečisto” slavně, neboť cíl neviděl ani jeden vůz, čímž se do vedení dostal Oliver Rowland následovaný Massou. Ti si však nenechali při nájezdu do šikany příliš místa, na což Brazilec doplatil vypadnutím.

Do čela se tak dostal Lotterer, ale ten jej musel přenechat Abtovi. Avšak ani Němec nedojel do cíle na prvním místě, neboť v předposledním kole z ničeho nic zpomalil a novým lídrem se tak stal Buemi, který se nakonec udržel ve vedení až do cíle.

Nováčci Porsche a Mercedes spolu s čínským NIO mají před sebou ještě mnoho práce, neboť na zbytek pole mají poměrně velkou ztrátu. Ostatní týmy jsou od sebe v rozmezí pouhé sekundy!

Šestá sezona odstartuje již za měsíc, a to v pátek 22. listopadu na okruhu v saúdskoarabkém Ad Diriyahu.