Proběhlo představení Extreme E: Je po všech stránkách extrémní

Extreme E
Hlavní myšlenkou Extreme E je budovat povědomí o změně klimatu. Upozornit na globální změnu chce závody v nejvíce ohrožených lokalitách. Ve čtvrtek proběhlo oficiální představení série.

Ve čtvrtek se na řece Temži v samém srdci Londýna konala zvláštní akce. Na palubě bývalé královské lodi kotvené poblíž Tower Bridge došlo k oficiálnímu představení rovněž poněkud netradiční závodní série Extreme E.

Jejím posláním je rozšířit povědomí o probíhajících globálních změnách. Obzvláště pak o změně klimatu. Hostitelskými místy proto budou ta, která jsou nejvíce zasažena těmito negativními vlivy.

Samotné závody budou připomínat slavnou Rally Dakar. Jen s tím rozdílem, že se proti sobě postaví plně elektrické vozy SUV. Týmy dostanou stejné šasi od Spark Racing Technology a baterie od McLaren Applied Technologies.

ČTĚTE TAKÉ:

Každé z aut bude osazeno dvěma elektromotory z formule E dohromady produkující výkon 400 kW. Prvotní testy by se měly uskutečnit již letos v dubnu. K doručení šasi a akumulátorů týmům dojde v listopadu. První závod se uskuteční v lednu 2021, i když zatím není zřejmé přesné místo.

Série se v prvním ročníku zúčastní 12 týmů. Proti sobě se vždy postaví dva týmy a postupovat se bude vyřazovacím způsobem. Závod bude rozdělen na jednotlivé etapy, z nich každá bude měřit kolem 10 kilometrů.

Každý ze závodů potrvá čtyři dny a akce nebudou přístupné veřejnosti a vysílat je živě nebudou ani žádné televize. Výsledkem poté bude až desetidílný dokument. O jeho tvorbu se postará oscarový producent Fisher Stevens. Všichni účastníci proto podepíší doložku o nevynášení informací na veřejnost.

Zmiňovaná loď mimochodem sehraje taktéž významnou roli v procesu fungování šampionátu. V první fázi projde přestavbou, načež poté bude fungovat jako jakýsi plovoucí padok. Přepravovat bude auta spolu s veškerým vybavením týmů na každý závod. Pohon lodi pochopitelně obstarají elektromotory.

Pořadateli slavnostní akce na řece Temži byli zakladatelé série Alejandro Agag (CEO formule E) a Gil de Ferran (sportovní ředitel stáje McLaren F1). Na představení se objevili například i známý environmentalista David de Rothschild, který bude zodpovědný za výběr lokalit.

Hlavním partnerem byla oznámena společnost Continental zabývající se výrobou pneumatik.