Přepravní gigant Maersk se zavázal být do 2050 emisně neutrální

Na dosažení cíle už dánská skupina Maersk v uplynulých čtyřech letech vyčlenila zhruba miliardu dolarů. To hlavní se ale na poli vývoje a investic odehraje v příštích několika letech. Komerčně životaschopná řešení totiž musí být nalezena nejpozději do roku 2030.

Dánská přepravní společnost Maersk, největší provozovatel kontejnerových lodí na světě, oznámila ambiciózní plán stát se do roku 2050 emisně neutrální. Detaily, s jakou strategií ovšem vyrukuje, zatím zůstávají neznámé. Přechod na elektrický pohon je jen jednou alternativou.

Rok 2050 vypadá jako pěkně vzdálený milník. S přihlédnutím na fakta a zhruba 20letý pracovní cyklus lodí, první bezemisní lodě by na moře mohly vyplout v roce 2030.

„Nastal čas spojit síly a začít pracovat na vývoji nového typu lodí, které budou křižovat moře v roce 2050,“ stojí v tiskové zprávě společnosti.

Maersk v ní dále tvrdí, že se podařilo od roku 2007 úspěšně snížit emise CO2 o 46 procent. Podle údajů poskytnutých ve zprávě ostatní transportéři snižovali o průměrných 9 procent. To by vzhledem k velikosti dánského dopravce, který globálně přepravuje každý pátý kontejner, byla úctyhodná statistika.

„Příštích pět nebo deset let bude klíčových. Investujeme značné množství zdrojů do inovací a technologií za účelem zdokonalit technickou, ale i finanční životaschopnost bezemisních řešení,“ říká COO společnosti Søren Toft.

V uplynulých čtyřech letech už Maersk proinvestoval zhruba miliardu amerických dolarů a do vývoje energetický účinných řešení zapojil více než 50 inženýrů.

Tipy na další čtění