Pro NIO 333 mají body cenu vítězství

Oliver Turvey bere druhý závod E-Prix Říma jako malé vítězství, protože čínský tým získal své první body ve formuli E v tomto roce.

Turvey na startovním roštu odstartoval z 22. místa, ale těžil z chyb soupeřů a nakonec byl klasifikován jako sedmý – částečně tomu pomohly časové penalizace pro Lucase di Grassiho a Nycka de Vriese.

Turvey vysvětlil, že NIO 333 se zpočátku zaměřilo na úsporu energie, a dodal, že tým dokázal maximálně využít příležitosti, které se mu během závodu naskytly, když zvolil útočný režim ve správný čas, aby se posunul vpřed.

„Před závodem jsme měli strategii pokusit se na začátku ušetřit co nejvíce energie,” řekl Turvey.

„Úvodní kola jsme strávili tím, že se šetřilo, jak jen to šlo, a pak jsme doufali v Safety Car. A přišlo to možná trochu příliš brzy, ale evidentně nám to umožnilo smazat mezeru a pak jsme měli extra energii na zbytek závodu.

Tu energii jsem pak mohl využít k předjetí řady aut a myslím, že jsme ve správný čas zvolili útočný režim. Byl jsem schopen dostat se kolem dvou aut právě v poslední části mého útočného režimu. A pak vyjel SC. Takže všechno fungovalo docela dobře.

Závod vyšel perfektně. Využili jsme příležitosti, když došlo k incidentům; všechno fungovalo opravdu dobře. Odstartovat na P22 a dokončit P7 je úžasný výsledek. Je to pro nás malé vítězství.”

Dan Ticktum také získal svůj první bod ve formuli E poté, co Oliver Askew dostal také časovou penalizaci za předjíždění pod Safety Carem, což Ticktuma zařadilo na 10. místo.

Bývalý pilot formule 2 předvedl skvělé tempo v ranním tréninku, zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo, ale v kvalifikaci měl problémy s brzdami.

„Chci říct, že se v závodě stalo jen několik incidentů a každý z nich mi překážel; prostě všechno, co se mohlo pokazit, se pokazilo.” řekl Ticktum.

„Moje tréninkové tempo bylo opravdu dobré. V kvalifikaci jsem měl problém s brzdami, takže jsem nebyl schopen vůbec využít tempo, které jsme měli, což je opravdu škoda.

Myslím si, že jsem dnes mohl být v první pětce ve skupinové kvalifikaci, protože vůz se cítil opravdu dobře. A to je samozřejmě velká, velká čest týmu za to, že posunul vůz vpřed, pokud jde o tempo pouhého jednoho kola, je mnohem lepší.

Skutečně si myslím, že jsem mohl ty duely zvládnout. Udělal jsem 1 m 40,5 s bez brzd, takže jsem na některých místech brzdil o 50 metrů dříve. Takže ano, opravdu škoda.”