Proč BMW angažovalo zrovna Günthera?

Maximilian Gütnher změní pro příští sezonu působiště, a sice zamíří z Dragonu do továrního BMW. Avšak už při svém debutu ve stáji pohybující se na chvostu na sebe upoutal pozornost, neboť i s jasně nejslabší technikou podával solidní výkony. Hned dvakrát zaznamenal nejlepší výsledek týmu, když v Paříži a Bernu dojel na pátém místě.

“Od Talent Cupu (pohár juniorských formulí BMW; pozn. red), ve kterém jsme s ním nasbírali první zkušenosti, jsme Maxovu kariéru sledovali, i když nejezdil pro BMW,” popisuje šéf pro motorsport BMW Jens Marquard. “V první řadě byl v kariéře v monopostech průbojný a my jej měli neustavičně na radaru.”

“Když se minulý rok ve formuli E objevil a co přes neustálé změny a s balíkem, který rozhodně nebyl špičkový, dokázal, ukazuje, jakým jezdcem se stal. Toho, že má rychlost, jsme si všimli už dříve.”

Německý závodník zaznamenal na své konto 20 bodů a v konečném hodnocení obsadil 17. příčku. K zisku angažmá u mnichovské stáje mu pomohl především fakt, že nespadal pod žádnou automobilku. “A když se pak naskytla příležitost, tak jsme si s ním promluvili a došli jsme k dobré dohodě, co se týká našich cílů. Myslím, že je opravdu dobrým přínosem.”

Günther během testů a na simulátoru naplnil jejich očekávání, což je jen utvrdilo v tom, že by jej měli angažovat. Kromě toho “dozrál. Je stále mladý, ale má ty správné předpoklady a správné nastavení. Samozřejmě nyní za ním stojí velký konstruktér a velké jméno, ale zároveň také určitá jistota.”

BMW potvrdilo Maximiliana Günthera, nahradí Antonia Felixe da Costu

“Břímě továrního týmu táhneme všichni.”

Jezdit pro tovární tým je velká zodpovědnost, na což nezapomíná ani Marquardt a je si dobře vědom toho, že mu musí poskytnout spolehlivou techniku.

“Teď je naším úkolem postarat se o to, aby neměl pocit, že sebou táhne břímě výrobce. Toto břímě táhneme všichni. Zkrátka jde jen o to zachovat chladnou hlavu a aby dělal to, co umí nejlépe. Když odhalí svůj potenciál, pak se už o nic dalšího nemusí starat,” cituje 52letého rodáka ze Singelfingenu portál motorsport.com