Proč byly zakázány dvojité motory?

Na začátku června se konala v Paříži schůze Světové rady motorsportu, během níž bylo rozhodnuto o tom, že počínaje příští sezonou nebudou moci být využívány dvojité motory. Jedním z důvodů bylo udržet náklady v únosných mezích.

Novinka pro 6. sezonu: Bod pro nejrychlejšího jezdce v kvalifikační skupině

Ovšem změna zasáhla pouze jediný tým v poli, a to Nissan e.dams. Nicméně vedení týmu tvrdí, že kromě vývoje dvojitého motoru pracovali také na alternativní verzi.

Technický ředitel Mezinárodní automobilové federace Gilles Simon tvrdí, že není v zájmu nikoho omezovat technologický vývoj ve Formuli E: “Nasadit dva motory namísto jednoho se stejným výkonem není žádná inovace. Inovativní by bylo, kdyby se pracovalo na efektitě, tedy generovat více výkonu se stejnou energií baterie.”

Zároveň však v rozhovoru pro motorsport.com zdůrazňuje, že jsou letos všechny agregáty povolené. “Všechny motory pro letošní sezonu jsou legální a homologované. Po jednáních s výrobci jsme pravidla upřesnili a dohodli jsme se na jednoduchých motorech.