Proč dalo Audi přednost Rallye Dakar před formulí E?

Stáj z Ingolstadtu na konci aktuální sezony opustí šampionát elektrických monopostů. Svůj program zaměří na proslulou dakarskou rallye. Při vstupu do formule E z Audi znělo, že je pro ně mistrovství velmi atraktivní. Ovšem z postupem času se názory obrátily o 180 stupňů. Nakonec to vyústilo v odchod.

Když automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku šokovala na konci listopadu svým rozhodnutím odejít, šéf týmu Allan Mc Nish uvedl, že “se nyní připravujeme na další technologický krok. Poznali jsme směr vývoje formule E. Pro vývojový plán Audi AG je ale adekvátnější jít jiným směrem.”

Kromě jejich účasti v rallye rovněž přijali novou výzvu ve vytrvalostních závodech v kategorii sportovních vozů LMDh.

Potvrzeno! Audi absolvuje poslední sezonu ve formuli E, poté se přesune do Rallye Dakar

“Pravidla v rallye jsou flexibilní oproti formuli E.”

Jaké jsou ale důvody odchodu z formule E? Hlavní příčinou je fakt, že je omezen vývoj formulí, zatímco v rallye budou mít volnou ruku.

Nyní mají vozy všech týmů identické šasi vyvíjené Sparkem a mohou využít maximálně 50 kWh energie. Podle slov Audi je jedním z hlavních důvodů, že nemohou vyvíjet baterie.

“Řekl bych to tak: Klíčem k úspěchu v Dakaru je, postavit efektivní auto na každou etapu. V tomto konceptu není důležitá jenom baterie, nýbrž také měnič energie,” uvedl šéf Audi Sport Julius Seebach pro portál Autosport. “Pravidla v rallye jsou tak flexibilní, že můžeme vyvíjet celé auto. Regule v ostatních sériích, jako například ve formuli E, nejsou tak otevřené jako v Dakaru.”

Audi však vymyslelo mazaný způsob jak nezačínat v rallye zcela od píky. Využije motor z formule E.

Vedoucí projektu pro motorsport Andreas Roos slova Seebacha podporuje: “Pro Dakar jsme se rozhodli, protože nám to poskytuje příležitost navrhovat všechny části pohonné jednotky pod vlastní střechou. K tomu patří také baterie vysokého napětí, kterou Audi vyvíjí.”

První testovací jízdy s týmem Q Motorsport se odehrají v polovině tohoto roku a na příští rok je naplánovaná účast na Dakaru. Chtějí využít motory, které vyvíjeli pro tento ročník formule E. “Budeme mít jeden motor na přední a jeden na zadní nápravě,” přibližuje Roos. “Druhý agregát bude sloužit jako generátor pro nabíjení baterie během jízdy.