První model značky Pininfarina strčí do kapsy i Bugatti Chiron

Když v roce 2015 přešla automobilka Pinifarina pod indický koncern Mahindra, mnozí si klepali na čelo. Díky tomu se společnost nyní nesoustředí jen na návrhy karoserií, ale staví i vlastní elektromobily. Budou luxusní a konkurovat mohou i slavnějším automobilkám.


Jednou věcí si můžu být potenciální zákazníci chystaného modelu automobilky Pininfarina jistí – jejich vůz by měl vypadat skvěle. Alespoň na tom si zakládá italský designer společnosti Luca Borgogno. Tuhle myšlenku ostatně sdělil světu při tiskové konferenci v Římě před konáním premiérového závodu formule E.

Na papír byly přeneseny pouze první tahy tužkou, a tak nebýt výkladu, mnoho by k poznání nebylo. Jak už nyní víme, pod kódovým označením PF-Zero se skrývá dvoumístný, plně elektrický automobil s puncem exkluzivity. Tohle slovo rozhodně není nemístné, neboť italští výrobci kalkulují s plánem dodat na trh pouze 100 kusů tohoto modelu, z jehož parametrů si má na zadek sednout i slavnější Bugatti Chiron. To proto, že z 0-100 km/h prý PF-Zero zvládne zrychlit za necelé 2 sekundy, přičemž 300 km/h bude atakovat za pouhých 12 sekund. Cena? Bezmála 65 miliónů korun.

To by pochopitelně nešlo bez pohonu všech kol a chytrému řešení umístit uložiště energie těsně za sedadla posádky. Díky tomu designéři udrží největší podíl na hmotnosti vozu mezi rozvorem, čímž zlepší jeho dynamiku. Podobný přístup zvolila i start-upová chorvatská automobilka Rimac. Ta na autosalonu v Ženevě představila Concept Two s téměř dokonale shodnými čísly.

Elektromobil PF-Zero taktéž slibuje i přítomnost pokrokových technologií, mezi než řadí například autonomní režim třetího stupně.

Čtěte také: NISSAN SE ROZJEL PO AMERICE, SLAVNÁ HEREČKA PŘEDSTAVUJE MONOPOST FORMULE E

Pro společnost Pininfarina jde o nový druh podnikání, neboť doposud se věnovala výhradně návrhům karoserií. Přechod pod indickou skupinu Mahindra v roce 2015 do firmy napumpoval nejen finanční prostředky, ale i know-how okolo elektrického pohonu. Hlavním zdrojem dat v tomto případě je úspěšný tým Mahindra Racing účastnící se šampionátu formuli E.

„Nebojíme se elektrifikace nebo dalších inovací. Inovace je vzduch, který dýcháme každý den,“ prohlašoval Paolo Pininfarina, předseda stejnojmenné společnosti s odkazem na druhý plánovaný model. Tím se má stát menší SUV a konkurovat chce Lamborghini Urus.