První vážná nehoda vozu Tesla Model 3 ukázala na nedostatky v bezpečnosti

Nedávná vážná nehoda Tesly Modelu 3 poukázala na nedostatky v oblasti bezpečnosti automobilu. Odkrýt je pomohla přeživší posádka vozu. Hlavním problémem byl velký ovládací tablet.


Automobilka Tesla se může pochlubit skvělou reputací v oblasti bezpečnosti posádky a Model 3 na tom, zdá se, nebude jinak. I zde je nicméně prostor pro další zlepšení. Odhalila to nedávná nehoda uživatele tohoto vozu, který havaroval v rychlosti téměř 100 km/h do jiného stojícího vozu. A i když mu záchranáři sdělili, že by měl být spíše v péči pohřební služby, z místa činu s lehkými šrámy odešel po svých.

O své dojmy z nehody se řidič později podělil na diskuzním fóru Reddit. Jako problémovou partii přitom označil středový ovládací displej, o něhož si jeho spolujezdkyně poranila ruku. Podstatných škod pochopitelně doznal i samotný displej, načež bylo nemožné jakkoli auto ovládat. Až na tento nedostatek a drobná poranění, nestalo se posádce nic.

„Auto je na odpis, ale já jsem v pořádku. Mám nateklý pravý kotník od nárazu plynového pedálu, ale i tak mohu vcelku v pohodě chodit. Kdyby to bylo normální auto se spalovacím motorem, byl bych mrtvý anebo dopadl mnohem hůře. Od zdravotníků po lidi z odtahové služby, ti všichni mi říkali, že lidé z podobných nehod obvykle neodcházejí po svých. Už jsem si zarezervoval další Model 3,“ popisoval šťastlivec na fóru.

K vozu měl proto jedinou výtku. „Mojí jedinou stížností na toto auto je, že moje spolu pasažérka rukou rozbila displej, což mi bránilo otevřít přihrádku s doklady od vozu a pojištěním. Chtělo by to manuální ovládání. Zároveň byla moje partnerka docela ošklivě pořezána.“

Tesla představila své novinky. Nejrychlejší elektrický vůz i první kamion

Pozornost celému incidentu věnoval i internetový magazín Teslarati, prostřednictvím něhož se ke stížnosti dostal i samotný Elon Musk a přislíbil optimalizaci současného stavu. Na Twitteru reagoval: „Přidáním softwarové funkce dojde k otevření schránky automaticky, když auto po nárazu zastaví. Podíváme se také na možnost nalepení tenké fólie na přední nebo zadní stranu obrazovky.“

Velký tablet uprostřed přístrojové desky byl od počátku velmi kontroverzní výbavou vozů této značky. Zobrazuje totiž veškeré informace, od rychlosti počínaje, a tudíž poutá příliš mnoho řidičovi pozornosti. Nyní několika nehodami se u Modelu 3 prokázal další nešvár, jímž je vyčnívání displeje směrem do kabiny, namísto integrování do palubní desky.

Čtěte také: LE MANS VYMĚNIL ZA FORMULI E A RVAL SI ZA TO VLASY. TEĎ SI MEZI BETONOVÝMI ZDMI LIBUJE