Z reality do té virtuální a naopak. BMW odhaluje důležitost vývoje na simulátorech

BMW simulátor, virtuální realita
Před každým závodem jezdci BMW cestují společně se svými inženýry na centrálu divize motorsportu automobilky do Mnichova. Zde se na virtuálním simulátoru připravují a plánují závodní strategie.

Ještě před tím, než může vůz BMW iFE.18 vyhrávat závody formule E přímo na dráze, musí projít složitým vývojovým procesem. Zejména důležitou součástí této práce jsou virtuální simulační jízdy.

Inženýři v BMW i Motorsport postavili vlastní simulátor, na kterém vozy testují jak v rámci vývoje, tak i v rámci příprav na jednotlivé závodní víkendy. Stejnou rutinu absolvují před každým závodem i jezdci Antonio Felix da Costa a Alexander Sims.

„Jsou to nesmírně cenné informace. Obzvláště pro mě jako nováčka,“ popisuje zkušenosti druhý z jmenovaných pilotů. „Dozvíte se víc o trati nebo o rychlostech. Každopádně je to užitečné i při simulaci managementu energie a různých strategií pro závod.“

Během takových příprav záleží na každém detailu. Virtuální prostředí z dílny BMW mapuje dynamiku jízdy maximálně realisticky. I když je software optimalizován zejména pro závodní účely, kompatibilní je i s jinými druhy prostředí. Tím je docíleno lepší synergie mezi motorsportem a sériovou produkcí.

Pokud jde o hardware, ten stoprocentně koresponduje s realitou v poměru 1:1. To samé platí i pro prostředí, v němž běžně operují inženýři během závodů. Podobně jako v případě softwarového vybavení, i hardware pochází z vlastní dílny BMW.

Mimo příprav na závody jsou na simulátoru zkoušeny všechny ostatní koncepty v rámci divize BMW Motorsport. Vůz BMW iFE.18 je jen jedním z nich. Simulátor umožňuje testovat věci, které by zejména z hlediska časových zdrojů nebylo jinak možné vyzkoušet.

Virtuální realita tak v rámci automobilky neustále nabírá na důležitosti. Obzvláště pak s přihlédnutím na funkcionalitu, simulátor je nesmírně cenným prvkem vývoje. Přenastavit totiž simulátor z formule E na konfiguraci DTM kupříkladu zabere jen pár hodin.

ČTĚTE TAKÉ:

Napsat komentář