Před každým závodem jezdci BMW cestují společně se svými inženýry na centrálu divize motorsportu automobilky do Mnichova. Zde se na virtuálním simulátoru připravují a plánují závodní strategie.
Ještě před tím, než může vůz BMW iFE.18 vyhrávat závody formule E přímo na dráze, musí projít složitým vývojovým procesem. Zejména důležitou součástí této práce jsou virtuální simulační jízdy.
Inženýři v BMW i Motorsport postavili vlastní simulátor, na kterém vozy testují jak v rámci vývoje, tak i v rámci příprav na jednotlivé závodní víkendy. Stejnou rutinu absolvují před každým závodem i jezdci Antonio Felix da Costa a Alexander Sims.
„Jsou to nesmírně cenné informace. Obzvláště pro mě jako nováčka,“ popisuje zkušenosti druhý z jmenovaných pilotů. „Dozvíte se víc o trati nebo o rychlostech. Každopádně je to užitečné i při simulaci managementu energie a různých strategií pro závod.“
Během takových příprav záleží na každém detailu. Virtuální prostředí z dílny BMW mapuje dynamiku jízdy maximálně realisticky. I když je software optimalizován zejména pro závodní účely, kompatibilní je i s jinými druhy prostředí. Tím je docíleno lepší synergie mezi motorsportem a sériovou produkcí.
Pokud jde o hardware, ten stoprocentně koresponduje s realitou v poměru 1:1. To samé platí i pro prostředí, v němž běžně operují inženýři během závodů. Podobně jako v případě softwarového vybavení, i hardware pochází z vlastní dílny BMW.
Mimo příprav na závody jsou na simulátoru zkoušeny všechny ostatní koncepty v rámci divize BMW Motorsport. Vůz BMW iFE.18 je jen jedním z nich. Simulátor umožňuje testovat věci, které by zejména z hlediska časových zdrojů nebylo jinak možné vyzkoušet.
Virtuální realita tak v rámci automobilky neustále nabírá na důležitosti. Obzvláště pak s přihlédnutím na funkcionalitu, simulátor je nesmírně cenným prvkem vývoje. Přenastavit totiž simulátor z formule E na konfiguraci DTM kupříkladu zabere jen pár hodin.
ČTĚTE TAKÉ:
- Blíží se další termín eWRX. A automobilky stále chybí
- VIDEO: Virtuální vývoj autonomního řízení Roborace
- Pascal Wehrlein se přesouvá do Ferrari, čeká jej práce na simulátoru
- Čech vyzkoušel Teslu v terénu, bez lana a utrženého nárazníku se to neobešlo