Ředitel Stellantisu si stěžuje na elektrifikaci v Evropě

Poukazuje také na hybridy jako na levnější a rychlejší způsob snižování uhlíkových emisí.

Stellantis, jedna z největších automobilových skupin na světě, která vznikla spojením FCA s PSA, si nemyslí, že současný směr elektrifikace je správný.

Generální ředitel společnosti Carlos Tavares je známým skeptikem elektromobilů. Nedávno si stěžoval na rostoucí náklady na elektrifikaci.

Ve společném rozhovoru pro francouzské Les Echos, Handelsblatt, Corriere della Sera a El Mundo šéf Stellantis řekl, že postupné vyřazování spalovacích motorů je politickou volbou spojenou s riziky jak ekologickými, tak sociálními, a že BEV nejsou technologií zvolenou průmyslem.

„Vzhledem k současnému evropskému energetickému mixu potřebuje elektromobil ujet 70 000 kilometrů, aby kompenzoval uhlíkovou stopu při výrobě baterie a začal dohánět lehké hybridní vozidlo, které stojí o polovinu méně než EV (elektrické vozidlo). ”

Očekává se, že hluboká transformace z ICE na BEV bude mít významný dopad na závody a dodavatele:

„Brutalita této změny vytváří sociální riziko,”

Zdá se, že šéf Stellantis není z postupu elektrifikace příliš nadšený. Zejména to, jak rychle postupuje směrem k bateriovým elektromobilům. Někdo by mohl říci, že se Stellantis snaží tento proces trochu zpomalit, aby mohl dohnat výrobce, kteří na EV přešli brzy.